افزایش قیمت سکه حبابی نیست

افزایش قیمت سکه حبابی نیست

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران قیمت‌های حال حاضر طلا و سکه را منطقی دانست و گفت: میزان عرضه و تقاضا کاملا منطقی است و سکه دارای حباب قیمت نیست و افزایش قیمت طلا و ارز در بازار در پی افزایش قیمت نرخ ارز و اونس جهانی طلا است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در رابطه با افزایش قیمت طلا و سکه در بازار، اظهار کرد: افزایش قیمت طلا و سکه در بازار در پی افزایش ارزش جهانی طلا و تقویت نرخ ارز در بازار بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ارزش طلا در بازارهای  جهانی افزایش یافته است، گفت: به دلیل تقارن زمانی با ایام پایان سال میلادی و کاهش قیمت فروش نفت ارزش طلا در بازارهای جهانی افزایش یافته است.

این فعال صنفی تاکید کرد: کاهش ارزش سهام بازار‌های آسیا و اروپا در کنار تقویت ارزش دلار بر افزایش ارزش جهانی طلا بی‌تاثیر نبوده است.

کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت طلا در بازار تهران بر ریزش شاخص سهام در کشور تاثیر گذار بوده است،‌ گفت: در حال حاضر تغییرات قیمت طلا در بازار ایران تاثیری بر شاخص‌های بازار سهام ندارد و به صورت کاملا موازی در حرکت هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: در حال حاضر قیمت سکه در بازار منطقی و بدون حباب است و این موضوع به دلیل آن است که حجم عرضه و تقاضا کاملا منطقی بوده و بازار دارای جو غیر متعارف نیست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه