قیمت طلا به ۱۱۹۶ دلار رسید

قیمت طلا به 1196 دلار رسید

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا پس از کاهش بیش از ۲ درصدی در جلسه قبل امروز اندکی افزایش یافت و به ۱۱۹۶ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از کاهش بیش از 2 درصدی در جلسه قبل، که به دلیل تداوم افت قیمت نفت اتفاق افتاد و شدیدترین افت قیمت فلز زرد در بیش از یک سال اخیر لقب گرفت، امروز اندکی افزایش یافت.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 رصد افزایش به 1196 دلار و 10 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز با 2.5 درصد کاهش، تمام رشد قیمت هفته گذشته خود را خنثی کرد. کاهش قیمت روز دوشنبه، شدیدترین افت قیمت یک روزه از دسامبر 2013 تاکنون بود.
علاوه بر نفت، سرمایه گذاران در حال رصد کردن نشست دو روزه سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا هستند که روز سه شنبه آغاز می شود. هر خبری که از این نشست بیرون بیاید، می تواند در پیش بینی زمان افزایش نرخ بهره موثر باشد.
نشانه هایی از تقویت اقتصاد آمریکا این احتمال را تقویت کرده است که بانک مرکزی این کشور در سال آینده نرخ بهره را افزایش خواهد داد. این اقدام موجب تضعیف بازار طلا خواهد شد.
میزان محصولات تولیدی آمریکا در ماه نوامبر به بالاترین رقم در 9 ماه گذشته رسید و در کنار آمارهای مثبت از بازار کار و خرده فروشی، نشان داد که اقتصاد آمریکا به روند رو به رشد خود ادامه می دهد.
بانک مرکزی روسیه امروز در اقدامی اضطراری به منظور جلوگیری از افت بیشتر ارزش روبل نرخ بهره اصلی خود را از 10.5 درصد به 17 درصد رساند. ارزش روبل روسیه امروز نسبت به پایین ترین رقم خود افزایش یافت. افت قیمت نفت و تحریم های غرب، اقتصاد روسیه را در مسیر رکود قرار داده است.
شرکت صنایع شیمیایی جوهانسون متی، موافقت کرده است تا بنگاه اقتصادی پالایش طلا و نقره خود را به قیمت 186 میلیون دلار به شرکت آساهی هولدینگ ژاپن واگذار نماید.
انتهای پیام/ 63
 

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه