یک هزار و ۶۴۳ روستای آذربایجان‌شرقی تحت پوشش تلفن همراه است

یک هزار و 643 روستای آذربایجان‌شرقی تحت پوشش تلفن همراه است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۴۳ روستا تحت پوشش تلفن همراه هستند که تا پایان سال ۵۰ روستا نیز به این آمار اضافه می‌شود.

ایرج مرندی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تبریز با اشاره به سخنان رئیس جمهور در همایش ملی روستا مبنی بر اینکه اگر می‌خواهیم توسعه ما توسعه پایدار باشد باید سهم قابل ملاحظه‌ای به توسعه روستاها دهیم، اظهار داشت: برای ایجاد توازن در ارائه خدمات باید در مسیر توسعه پایدار شهرها باید روستاها نیز توسعه یابند

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات مخابراتی در روستاها، گفت: در حال حاضر تعداد دو هزار و 634 روستا از تلفن دارای ارتباط برخوردارند که این رقم  99.5 درصد روستاها را تشکیل می‌دهد و دو هزار و 445 روستا نیز دارای تلفن خانگی هستند که 85 درصد روستا ها را تشکیل می‌دهند.

مرندی در رابطه با روستاهای که تحت پوشش تلفن همراه هستند، عنوان کرد: در حال حاضر یک هزار و 643 روستا تحت پوشش تلفن همراه هستند که تا پایان سال 50 روستا نیز به این آمار اضافه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر از میان روستاهای استان 396 روستا از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند که تا پایان سال 242 روستای دیگر به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود.

مرندی با تاکید بر توسعه ابزار ارتباطی نوین همچون تلفن و اینترنت گفت: در حال حاضر از میان روستاهای استان 396 روستا از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند که تا پایان سال 242 روستای دیگر به اینترنت پر سرعت متصل می‌شود.

وی درباره آمار جمعیت روستاهای استان، گفت: بر اساس اطلاعات مندرج در سالنامه آماری استان آذربایجان شرقی در سال 1391 تعداد کل روستاهای استان 3 هزار و 82  روستا ذکر شده که از این تعداد دو هزار و 711 روستا دارای سکنه و 371 روستا خالی از سکنه است.

انتهای پیام/ ب

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon