وحدت حوزه و دانشگاه اساس شکل‌گیری تمدن اسلامی است


وحدت حوزه و دانشگاه اساس شکل‌گیری تمدن اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تعامل حوزه و دانشگاه، فرهنگ متعالی را مبنای پیشرفت و تمدن قرار می‌دهد و راه را برای پیشرفت جامعه هموار می‌کند.

آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو نهاد عالی فرهنگی هستند که پیشرفت و تمدن در گرو فعالیت پویا، تعامل و همکاری این دو نهاد عالی و مهم فرهنگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: حوزه نماد فرهنگ متعالی دینی بر پایه آموزه‌های وحیانی، باورهای و ارزش‌های اسلامی است که ایمان مستحکم، اخلاق، فضیلت، معنویت و قوانین مترقی به پیشرفت نیز در گرو تلاش مستمر حوزه علمیه همراه با اجتهاد حوزوی متناسب با مقتضیات زمان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: پیشرفت، تمدن و خیزش علمی، استقلال، خودکفایی و استحکام علمی درگرو تلاش مستمر و تحول و پیشرفت در دانشگاه است از سویی پیشرفت، تمدن و فرهنگ ارتباط عمیقی با یکدیگر دارند به‌گونه‌ای که فرهنگ زیربنای پیشرفت و تمدن جامعه است.

وی با اشاره به‌ اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: تعامل حوزه و دانشگاه، فرهنگ متعالی را مبنای پیشرفت و تمدن قرار می‌دهد و راه را برای پیشرفت جامعه هموار می‌کند.

آیت‌الله کعبی تأکید کرد: با وحدت حوزه و دانشگاه تمدن مبتنی بر آمیختگی علم، ایمان، عقلانیت، معنویت، عدالت و کرامت انسانی از تعامل سازنده و مستمر حاصل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه نیاز جامعه امروز برای پیشرفت است که شهید مفتح نیز بارزترین منادی وحدت حوزه و دانشگاه در طول تاریخ است، بنابراین حوزه و دانشگاه باید با تعامل مستمر زمینه شکوفایی علم و دانش را در کشور فراهم کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon