۲ دریاچه در پارک ولایت یاسوج ایجاد می‌شود

2 دریاچه در پارک ولایت یاسوج ایجاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: شهردار یاسوج از احداث ۲ دریاچه در پارک ولایت یاسوج خبر داد و گفت: یکی از این دو دریاچه در مرتفع‌ترین نقطه پارک و دیگری در پایین دست ایجاد می‌شود.

محمدعلی جاوید در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: ظرفیت هر یک از این دو دریاچه از لحاظ آب‌گیری حدود 2 هزار مترمکعب است اما از لحاظ ساحل‌سازی دارای تفاوت‌های اساسی هستند.

وی عنوان کرد: در ساحل دریاچه بالای تپه سازه‌های چادری از نوع برزنتی با عمر مفید 50 سال به عنوان گرانترین آیتم و در ساحل دریاچه پایین تپه با الگو برداری از باغات ژاپنی، سنگ چینی و نی‌زار ایجاد می‌شود.

جاوید ابراز کرد: در وسط دریاچه بالای تپه یک جزیره با آب نمای موزیکال و در ضلع جنوبی پارک ولایت یک آبشار به ارتفاع 9.5 متر و چند آبشار کوچک با ساختار صخره‌ای احداث می‌شود.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: برنامه طراحی و اجرای آیتم‌های پارک‌های ولایت و غدیر یاسوج از تابستان امسال آغاز و هم اکنون چشم انداز کلی آن مشخص شده ولی هنوز درگیر جزئیات کار هستیم.

جاوید با اشاره به اینکه مساحت پارک‌های ولایت و غدیر یاسوج 30 هکتار است، افزود: در این پارک‌ها درختان سایه انداز پهن برگ و تزئینی و همچنین دو رستوران با زیربنایی هزار و 200 متر مربع مشرف به رودخانه بشار احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه سازه‌های پارک ولایت و غدیر متنوع و خلاقانه است، عنوان کرد: در این دو پارک سرویس‌های بهداشتی، حمام زنانه و مردانه به طور مجزا، پیست‌های پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، اسکیت بازی و فضای بازی کودکانه ایجاد می‌شود.

جاوید تصریح کرد: یک بازارچه سنتی مدور در پارک غدیر یاسوج مشتمل بر 12 غرفه جهت فروش محصولات فرهنگی، صنایع دستی و پذیرایی سنتی احداث می‌شود.

شهردار یاسوج افزود: کار دیوارکشی پارک ولایت به اتمام رسیده و اگر شرایط جوی مناسب باشد عملیات کاشت چمن پارک غدیر و پارک ولایت به ترتیب در در زمستان و فروردین ماه سال آینده انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج

دهه کرامت
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon