همایش "یاران وقف" در خراسان رضوی برگزار می‌شود

همایش "یاران وقف" در خراسان رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل اوقاف خراسان رضوی گفت: مراسم همایش یاران وقف در ۴ دی ماه برگزار خواهد شد و در این همایش از واقفین و خیرین این امر تجلیل به عمل می آید.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: مراسم همایش یاران وقف در 4 دی ماه برگزار خواهد شد و در این همایش از واقفین و خیرین این امر تجلیل به عمل می آید.

وی درباره نخستین همایش تجلیل از خانواده‌های واقفین افزود: تجلیل از واقفین جدید با حضور خانواده‌های ایشان به عمل خواهد آمد و این نخستین همایش در استان است که در راستای همدلی و همکاری در یک خانواده تقدیر و تشکر می‌شود.

گنابادی نژاد بیان کرد: برپایی 40 برنامه با عنوان "همه واقف باشیم"، تشکیل 15 خیریه معرفت در بقاع متبرکه استان، برگزاری 30 نشست علمی و تخصصی در امور وقف، سخنرانی پیش از نماز جمعه از سوی اداره اوقاف، ارائه گزارش عملکرد سالانه و برپایی نخستین نمایشگاه فرصت سرمایه گذاری در امور وقف از دیگر برنامه‌های اجرایی اوقاف است.

مدیرکل امور خیریه و اوقاف استان با اشاره به برپایی نخستین نمایشگاه فرصت سرمایه گذاری وقف عنوان کرد: این نمایشگاه برای بار نخست با مشارکت خراسان رضوی، شمالی، مازندران و سیستان برگزار می‌شود و در این راستا از 115 پروژه معرفی می گردد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های وقفی مذکور به میزان 527 هزار میلیارد ارزش قابل سرمایه گذاری دارند لذا فرصت‌های قابل بهره برداری در امور وقف در این نمایشگاه شناسایی می‌شود و انشاءالله شاهد گسترش خدمات در بخش های مختلف دیگر باشیم.

گنابادی نژاد تاکید کرد: 97 پایگاه میزبانی برای زائرین پیاده در نظر گرفته شده که حدود 35 پایگاه آن در خراسان رضوی ایجاد شده است.

مدیرکل اداره اوقاف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استقبال از کاروان‌های پیاده، برگزاری مراسم عزاداری روزهای پایانی محرم، حلقه‌های معرفت و سایر اقدامات خدماتی با حضور اداره اوقاف استان محقق می‌شود.

وی در خصوص موقوفات جدید سال جاری افزود: 42 موقوفه جدید در مشهد، 25 مورد موقوفه در جغتای، 12 مورد در نیشابور با موضوعات مذهبی، خیریه و اجتماعی صورت گرفته است.

گنابادی نژاد با اشاره به محجوریت فرهنگ وقف در جامعه بیان کرد: محجوریت و مظلومیت این سنت مسئله بسیار جدی است و اگر بتوانیم فرهنگ وقف را گسترش بدهیم بخش عمده ای از مشکلات امور وقفی حل می‌شود.

مدیرکل امور اوقاف خراسان رضوی عنوان کرد: در اسناد بالا دستی توجه جدی به موضوع وقف نشده لذا باید پیگیری‌های لازم برای ایجاد این سنت خدا پسندانه محقق شود ضمن آن  که رسانه‌ها نیز نقش کلیدی در احیاء فرهنگ وقف دارند.

وی با اشاره به آمار موقوفات قرآنی تصریح کرد: موقوفات قرآنی رقم بالایی ندارند اما ترویج این امر از اولویت‌های مهم اداره اوقاف استان است و ضمن این موضوع همایشی در تهران برگزار شد که در آن راهکارهای افزایش موقوفات قرآنی بررسی شد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon