دوره‌های ضمن خدمت معلمان آموزش و پرورش تقویت شود

دوره‌های ضمن خدمت معلمان آموزش و پرورش تقویت شود

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت علمی پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش پرورش گفت: باید زمینه و انگیزه در معلمان ایجاد شود و پژوهش‌های حاصل از دوره‌های ضمن خدمت، در نهایت به دانش‌آموزان انتقال یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، نعمت‌الله متین در همایش گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استانی که ظهر امروز با حضور نماینده مردم کرج در مجلس، مدیرکل آموزش و پرورش البرز و سایر مسئولان در کانون امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: جامعه‌ای که سوال محور نباشد و کیفیت سوال بالا نباشد پیشرفتی نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه در کشور از نظر علمی و سوال‌های با کیفیت عقب هستیم، افزود: معلم باید تلاش کند کلاس به سوی سوال‌محوری سوق یابد و از ایجاد فضای پاسخ‌محوری در کلاس خودداری کند، چرا که این امر نشان‌دهنده مهارت و دانش محدود و کم معلمان است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده  تعلیم و تربیت آموزش و پرورش بیان کرد: معلمانی که دانش‌آموزان را به سوال‌محوری تشویق می‌کنند انسان‌های خلاق و دارای معلومات بالایی هستند و کلاس را به سویی پیش می‌برند که خواسته تعلیم و تربیت اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه همه چیز ساخته دست بشر و معلمان است، گفت: در بیشتر استان‌ها مانند البرز و تهران تعداد معلمان پژوهشگر زن بیش از مردان است و دلیل آن این است که زنان به دنبال این هستند که در جامعه امروز توانایی خود را به اثبات برسانند.

متین با تاکید بر اینکه باید دوره‌های ضمن خدمت معلمان آموزش و پرورش تقویت شود، تصریح کرد: باید زمینه و انگیزه در معلمان ایجاد شود و پژوهش‌های حاصل از این دوره‌ها در نهایت به دانش‌آموزان انتقال یابد.

وی با اشاره به اینکه باید با نگاهی عمیق و آفریننده پژوهش را ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: تحول اجتماعی بدون تحول جامعه معلمان امکان‌پذیر نیست و بر اساس مطالعات تا 50 سال آینده معلم همچنان محور فعال محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشکده  تعلیم و تربیت آموزش و پرورش اظهار داشت: تا زمانی که معلم نتواند تصمیمات خوب و درست اتخاذ کند، در مملکت اتفاقات خوبی نمی‌افتد و در این راستا آموزش و پژوهش امری بسیار مهم و اساسی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon