آلودگی هوای اصفهان از وضعیت "هشدار" به وضعیت "سالم" رسید

آلودگی هوای اصفهان از وضعیت "هشدار" به وضعیت "سالم" رسید

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره‌کل محیط زیست اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار، هوای اصفهان امروز در وضعیت سالم قرار گرفته و آلودگی هوای این شهر از وضعیت "هشدار" به وضعیت "سالم" رسید.

بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به پائین آمدن شاخص آلودگی اصفهان به زیر عدد 100 اظهار داشت: هوای اصفهان امروز در وضعیت سالم قرار دارد و شاخص آلودگی به زیر عدد 100 رسید.

وی پیرامون مشکلات ایجاد شده توسط ریزگردها گفت: منبع ریزگردها شامل 2 منبع داخل و خارج از استان می‌شود و در رابطه با منبع خارجی که به کشورهای عراق و سوریه مربوط بوده، باید به صورت ملی اقدام کرد اما برای کنترل منبع داخل استانی برنامه‌هایی در دست اجرا است.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست اصفهان صادقیان کرد: بر اساس برنامه کنترل کانون‌های تولید ریزگرد که توسط اداره‌کل منابع طبیعی تهیه می‌شود، قرار است کنترل و مها ریزگردهای داخل استانی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه میزان آلاینده رابطه مستقیمی با پایداریهوا دارد، افزود: فردا وضعیت هوا دارای پایداری نسبی خواهد بود اما بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، جمعه سامانه‌ای ناپایدار وارد استان می‌شود و امیدوار هستیم که این مسئله به کاهش آلاینده‌‌‌ها کمک کند.

صادقیان با اشاره به ورود بنزین یورو 4 از نیمه مهرماه به اصفهان خاطر‌نشان کرد: از 19 مهر امسال بنزین یورو4 در42 جایگاه منطقه اصفهان حدود 2.2 میلیون لیتر توزیع شد. این نوع بنزین به واسطه پائین بودن میزان گوگرد و بنزن در آن می‌تواند کمک شایانی به کاهش آلودگی کند.

وی سهم عمده آلودگی در سطح شهر اصفهان را مربوط به اتومبیل‌ها دانست و گفت: با توجه به آمار و ارقامی که از میزان مصرف سوخت به دست آورده‌ایم، سهم حمل و نقل را در این آلودگی بیشتر از صنایع می‌دانیم. صنایع در بحث سوخت تنها حدود 4 تا 5 درصد در آلودگی دخیل هستند و البته در بحث تولید فرآورده بیشترین سهم را دارند.

رئیس اداره آزمایشگاه‌های محیط زیست اصفهان درباره وضعیت امسال نسبت به سال‌های گذشته گفت: امسال در بحث تولید آلاینده و وضعیت هوا شرایط بهتری نسبت به سال‌های گذشته در اصفهان حکم فرما است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon