گروه‌های تروریستی با هدف مقابله با وحدت شیعیان ایجاد شدند

گروه‌های تروریستی با هدف مقابله با وحدت شیعیان ایجاد شدند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت اصفهان گفت: حضور مردم و تجمعات مذهبی بزرگترین تظاهرات تاریخ بوده که در هیچ جای دنیا و هیچ ملتی نیست و دشمنان برای مقابله با وحدت شیعیان دست به ایجاد داعش و گروه‌های تروریستی زدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به حضور میلیونی مردم شیعه در تجمعات مذهبی همچون اربعین حسینی اظهار داشت: نظام اسلامی ما به پشتوانه مردمی زنده بوده و البته درکنار آن معنویت و ایمان نیز وجود دارد.

وی افزود: ما 3 اصل مکتب، ولایت و امت را داریم که مکتب اسلام و مبانی آن بوده و رکن ولایت که در مقام معظم رهبری تجلی یافته است و درباره امت نیز باید گفت که به هر جامعه‌ای امت نمی‌گوییم بلکه به جامعه‌ای امت می‌گویند که یک اراده واحد، فرهنگ مشترک، انگیزه وایدئولوژوی مشترک داشته باشند.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: خوشبختانه نظام ما از این 3 اصل برخوردار بوده و زیربنای نظام ما اسلام و ولایت و امت معتقد بوده و این سرمایه که با هیچ چیز دیگر قابل جبران نیست، بنابراین دشمنان ما از این بابت خشمگین هستند.

وی بیان کرد: شهید بهشتی خطاب به آمریکا می‌گفت «آمریکا از ما خشمگین باش و از این عصبانیت بمیر». حالا دشمنان از این حضور مردم، وحدت، نظام محکم و استوار و از عشقی که مردم به ولایت دارند، خشمگین هستند و برای مقابله با آن، تروریسم و داعش را ایجاد می‌کنند اما تیر آنها به سنگ خورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبر خاطرنشان کرد: این حضور مردم و تجمعات مذهبی بزرگترین تظاهرات تاریخ باید تعبیر کرد که در هیچ جای دنیا و هیچ ملتی نبوده و این پدیده مبارک بوده که باید از این سرمایه و پدیده، بهره‌برداری لازم را کرد.

وی افزود: این سرمایه بالقوه همیشه وجود داشته و تنها مربوط به اربعین نیست و اگر مناسبت خاص دیگری باشد، بار دیگر همان مردم در صحنه حضور دارند بنابراین نباید از کنار این سرمایه ساده گذشت و باید از آن به خوبی محافظت کرد زیرا آنها تنها با یک دعوت به صحنه می‌آیند و از آرمان‌های دین خود دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon