پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان کشور در بوشهر تجلیل شدند

پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان کشور در بوشهر تجلیل شدند

خبرگزاری تسنیم: در مراسمی از۲۲ پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان تهران، اصفهان، زنجان، رشت، بوشهر، خراسان شمالی و رضوی، همدان، کردستان، یاسوج ، یزد، اردبیل و قم تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمود مهر محمدی بعدازظهر امروز در همایش ملی پژوهش در استان بوشهر با بیان اینکه پژوهش زیر ساخت و پایه پیشرفت در همه عرصه‌ها است  اظهار داشت: کشورهایی که به قله پیشرفت و تعالی دست یافته‌اند به پژوهش و تحقیقات توجه ویژه‌ای داشته‌اند و آن تحقیقات کاربردی کرده‌اند.

وی با تاکید بر نهادینه شدن پژوهش در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی افزود:  دانشگاه فرهنگیان با هدف خاص وویژه تاسیس شده است که لازم این پژوهش در این دانشگاه مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشوربا بیان اینکه پیشینه دانشگاه فرهنگیان فاقد کارکرد پژوهشی است تاکید کرد:  پژوهش و تحقیق باید مورد توجه استادان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قرار بگیرد و عملکرد دانشگاه فرهنگیان را براساس مقالات پژوهشی سنجیده شود.

مهر محمدی درایت، خلاقیت، پشتکار و ممارست  را پیش نیاز نهادینه شدن پژوهش در دانشگاه دانست و اظهار کرد: برای نهادینه شدن پژوهش در دانشگاه فرهنگیان به درایت، خلاقیت، پشتکار و ممارست در حوزه دانشجویان و استادان نیاز است.

وی با تاکید براینکه تصمیم گیری در دانشگاه فرهنگیان باید مبتنی بر دانش و پژوهش باشدگفت: اساس فرهنگ پژوهش در دانشگاه فرهنگیان باید کاشته شود تا بر اساس تصمیم گیریهای مبتنی بر دانش و پژوهش بر اهداف خود دست یابیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه برای فعالیت‌های پژوهشی باید بسترهای لازم فراهم شود افزود: معاونت‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان باید برنامه‌های این معاونت‌ها را بستر سازی پژوهشی کنند.

مهرمحمدی با بیان اینکه امروز به گفتمان سازی د رعرصه تربیت معلم نیاز است تصریح کرد: در تربیت معلم باید به امر پژوهش و تولید دانش توجه ویژه کرد.

وی با اشاره به اینکه تربیت تخصصی معلمان در دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود بیان کرد: ایران تربیت معلم به عنوان یک رشته تخصصی مورد توجه قرار نگرفته و یکی از ماموریت‌های دانشگاه فرهنگیان تربیت تخصصی معلمان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور تبدیل پژوهش به فرهنگ را به عنوان برند دانشگاه فرهنگیان  دانست و گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های مراکز آموزش عالی پژوهش معطوف به آموزش و آموزش پژوهی است.

مهر محمدی افزود: شرط ارتقای اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور این است که اساتید یک رساله آموزشی درحوزه تخصصی تهیه کنندکه در صورت تحقق آموزش پژوهی به عنوان یک مطالبه جدی در دانشگاه فرهنگیان مطرح می‌شود.

در این آیین از 22 پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان تهران، اصفهان، زنجان، رشت، بوشهر، خراسان شمالی و رضوی، همدان، کردستان، یاسوج ، یزد، اردبیل و قم  تجلیل شد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon