آیت‌اللهی: برای ادامه همکاری با کی‌روش عملکردش در جام ملت‌ها ارزیابی می‌شود

آیت‌اللهی: برای ادامه همکاری با کی‌روش عملکردش در جام ملت‌ها ارزیابی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: به تنهایی در خصوص ادامه همکاری با کی‌روش تصمیم نمی‌گیرم اما مطمئناً عملکرد او در جام ملت‌ها بررسی خواهد شد.

هادی آیت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت تیم فوتبال امید و انتخاب محمد خاکپور به عنوان سرمربی این تیم، حضور علیرضا جهانبخش و سردار آزمون در مسابقات انتخابی المپیک ریودوژانیرو، جام ملت‌های آسیا، شرط فدراسیون فوتبال برای ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش، وضعیت کمیته فنی و توسعه و دیگر مسائل مربوط به فدراسیون فوتبال به اظهارنظر پرداخت که مشروح آن در زیر می‌آید:

تسنیم: ابتدا در خصوص دلایل انتخاب محمد خاکپور برای حضور روی نیمکت تیم امید صحبت کنید.

انتخاب محمد خاکپور به عنوان سرمربی و مجید صالح به عنوان دستیار او در تیم امید، یک نقطه قوت برای این تیم بود. در این مدت اطراف تیم امید حواشی زیاد بود و به همین دلیل خودمان حساسیت خاصی برای انتخاب سرمربی‌اش داشتیم. می‌خواستیم کسی را انتخاب کنیم که حاشیه نداشته باشد تا بتواند حواشی اطراف این تیم را جمع کند. باید کسی را انتخاب می‌کردیم که بتواند به تیم امید هویت ملی بدهد. جایگاه تیم امید باید به نوعی همسطح با جایگاه تیم ملی بزرگسالان باشد و مطمئناً اگر بتوانیم جایگاه اصلی این تیم را حفظ کرده و به آن هویت ملی بدهیم، می‌توانیم چند سال دیگر تیم ملی بسیار خوبی داشته باشیم. در کنار این موضوع امیدوارم بتوانیم بعد از سال‌های سال حسرت نرفتن به المپیک این خواسته اهالی فوتبال اجابت شود و سهمیه المپیک ریودوژانیرو را بگیریم.

تسنیم: جدا از سیاست کلی فدراسیون فوتبال، خودتان به عنوان نایب رئیس فدراسیون و رئیس کمیته فنی و توسعه، چقدر برای انتخاب سرمربی تیم امید حساسیت داشتید؟

من به عنوان یک خدمتگزار در جامعه و فوتبال هستم. اگر بتوانم کاری کنم که باعث خوشحالی جامعه‌مان شود، مطمئناً خوشحال می‌شوم. به همین دلیل حساسیت بالایی روی انتخاب سرمربی تیم امید داشتم و می‌خواستم انتخابی بدون حاشیه داشته باشیم. این انتخاب می‌تواند خوشحالی جامعه فوتبال و ورزش را هم به دنبال داشته باشد.

تسنیم: به نظر می‌رسد تیم امید در گروه نسبتاً آسانی هم قرار گرفته که راه صعودش به المپیک را هموارتر می‌کند.

این شکل صحبت کردن درست نیست. هیچ حریفی آسان نیست و تمام حریفانی که داریم سخت تلاش می‌کنند تا نتیجه بگیرند. ما باید تلاش کنیم تا با توجه به بضاعتی که داریم بهترین نتایج را بگیریم. برای نتیجه گرفتن به کمک همه نیاز داریم. حمایت مدیریت باشگاه‌ها، سازمان لیگ، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و خود فدراسیون فوتبال اگر پشت تیم امید باشد، این تیم شایستگی حضور در المپیک را دارد.

تسنیم: برای مسابقات انتخابی المپیک صحبت استفاده از بازیکنانی مانند سردار آزمون و جهانبخش هم بود. این دو بازیکن که در حال حاضر باید خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده کنند به تیم امید هم ملحق خواهند شد؟

در حال حاضر برای فدراسیون فوتبال اولویت جام ملت‌هاست و بعد برنامه‌های تیم امید را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد. نقشه راه ما به این شکل است که تیم امید گذرگاه بزرگی برای تیم بزرگسالان باشد و اگر بازیکن زیر 22 یا 23 سال خوبی در تیم بزرگسالان باشد حتماً در تیم امید از او استفاده خواهد شد. البته به شرط اینکه خاکپور او را بخواهد.

تسنیم: به نظر نمی‌رسد خاکپور علاقه‌ای به استفاده کردن از آزمون و جهانبخش نداشته باشد. فدراسیون برای حضور آنها در تیم امید با باشگاه‌های روبین‌کازان و نایمخن مکاتبه خواهد کرد؟

در این رابطه هم با کی‌روش صحبت خواهیم کرد و هم با باشگاه‌های روبین‌کازان و نایمخن تا در صورت علاقه خاکپور از آزمون و جهانبخش در تیم امید استفاده کنیم. مطمئناً اگر سرمربی تیم امید این دو بازیکن را بخواهد ما از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد. در کشورمان بازیکنان شایسته‌ای داریم که می‌توانند به تیم امید کمک کنند.

تسنیم: بحث بعدی هم در خصوص تیم ملی بزرگسالان است که اکنون در اردوی آفریقای جنوبی به سر می‌برد. چقدر امید دارید این تیم در جام ملت‌های آسیا به نتیجه برسد؟

تیم ملی خود را به خوبی برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند. همانطور هم که اشاره شد این تیم در اردوی آفریقای‌جنوبی به سر می‌برد که توانست با بازیکنانی جوان یک بازی تدارکاتی خوب را هم مقابل کایزری‌چیف برگزار کند. به امید خدا تیم ملی پس از اضافه شدن بازیکنان لژیونر با آمادگی مناسب راهی استرالیا خواهد شد. ما به نتیجه گرفتن تیم ملی امید زیادی داریم و معتقدیم این تیم می‌تواند بهتر از دو دوره گذشته جام ملت‌های آسیا عمل کند.

تسنیم: منظور از نتیجه گرفتن قهرمانی است؟

ما ایران هستیم و از کسب چنین نتیجه‌ای هم ناامید نیستیم. هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد تا تیم ملی با آمادگی کامل به استرالیا برود و بهترین نتیجه را هم بگیرد. کسب نتیجه قهرمانی هم به وضعیت آماده‌سازی تیم ملی و همت بازیکنان بازمی‌گردد که امیدواریم حاصل شود. ما همه کار برای کسب نتیجه انجام داده‌ایم و بچه‌ها باید شایستگی خود را نشان دهند.

تسنیم: البته در این بین یک نگرانی هم وجود دارد و آن هم از سوی کارلوس کی‌روش است. سرمربی تیم ملی نگران است که در جام ملت‌ها نتواند ایران را قهرمان کند و این موضوع باعث جدایی‌اش از تیم ملی شود.

ما از تلاش‌هایی که تا به اینجا کارلوس کی‌روش انجام داده رضایت کامل داریم. می‌دانیم او بیشتر از اندازه خودش هم تلاش می‌کند و حتی بیشتر از خیلی‌های دیگر دلش برای تیم ملی می‌سوزد. کی‌روش تلاش می‌کند تیم ملی را شایسته کسب مقام قهرمانی کند.

تسنیم: بحث قطع همکاری با کی‌روش در صورت قهرمان نشدن تیم ملی در جام ملت‌های آسیا وجود دارد؟

در هر صورت ما با این مربی قرارداد داریم و طبق قراردادمان می‌خواهیم از وجودش استفاده کنیم. ما امیدواریم که او نتیجه بگیرد.

تسنیم: البته کی‌روش فاش کرده است که در قراردادش شرط شده اگر تیم ملی را قهرمان جام ملت‌های آسیا نکرد، فدراسیون فوتبال با او قطع همکاری می‌کند. نتیجه گرفتن در جام ملت‌ها چقدر در سرنوشت کی‌روش تأثیر دارد؟

این از اختیارات فردی من نیست. من به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیستم اما مطمئناً عملکرد کی‌روش در جام ملت‌های آسیا را ارزیابی خواهیم کرد. ما یک قرارداد با کی‌روش داریم و می‌خواهیم که او کارش را تا مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 هم ادامه دهد.

تسنیم: صحبتی هم در خصوص غیرقانونی بودن حضور شما در کمیته فنی و توسعه هم شده است. اینکه شما به عنوان سرپرست این کمیته فعالیت می‌کنید و منتقدان می‌خواهند یک فرد تخصصی به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شود.

اول از همه باید بگویم من سرپرست کمیته فنی و توسعه نیستم، بلکه رئیس این کمیته‌ام. ثانیاً باید جمله‌ای از شهید مطهری را بگویم که گفته «قطاری که ایستاده را کسی سنگ نمی‌زند، بلکه قطار در حال حرکت سنگ می‌خورد». کمیته فنی هم اکنون در حال حرکت رو به جلوست و با مثالی که زدم «تو خود حدیث مُفصَل بخوان از این مُجمَل».

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon