جایگاه حوزه پژوهش دانشگاه فرهنگیان ارتقا می‌یابد

جایگاه حوزه پژوهش دانشگاه فرهنگیان ارتقا می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: معاون پژوهش وفناوری دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان در بخش پژوهش دارای جایگاه مناسبی نیست برای ارتقا این جایگاه سرمایه گذاری در بخش پژوهش از اولویت‌های این دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر رضا ساکی  عصر امروز در همایش ملی تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان کشور در بوشهر  اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان شهرت آموزشی دارد ولی در بخش پژوهش ضعیف است که با سیاست‌های جدید و سرمایه گذاری بیشتر نسبت به سایر بخش‌ها امیدواریم این دانشگاه در این بخش نیز به جایگاه خوبی برسد.

وی در زمینه سیاست‌های پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: زمینه سازی استقرار و تسری فرصت‌های پژوهشی دانشگاهها به دانشگاه فرهنگیان، هدایت فعالیت‌های پژوهشی در مسیر کسب جایگاه رقابتی و افزایش سهم اعتبارات پژوهشی از کل اعتبارات از جمله این سیاست‌ها است.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: تکوین گفتمان تربیت معلم، زمینه سازی برای تولید علم بومی، حمایت مالی از پایان نامه‌ها و رساله‌های مرتبط با ماموریت دانشگاه، ایجاد تحرک پژوهشی در پردیس و توسعه توانمندی‌های مدرسان و اعضای هیئت علمی از جمله دیگر سیاست‌های پژوهشی دانشگاه فرهنگیان است.

وی تسهیل امور پژوهشی، هوشمند سازی و بکارگیری سامانه‌های الکترونیک در حوزه پژوهش، توسعه ارتباطات علمی پژوهشی، بهسازی کتابخانه‌ها، توسعه همکاری علمی پژوهشی با وزارت آموزش و پرورش و توسعه فعالیت‌های نشر را از جمله دیگر سیاست‌های دانشگاه فرهنگیان ذکر کرد.

ساکی گفت: برنامه ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت‌های پیش بینی شده، توجه به جهت گیری علمی همایش‌ها در سطح پردیس و انتشار مجلات موجود، اطلاع رسانی کامل بخشنامه‌ها، توجه به نقش کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی، توجه به دانشجویان نخبه و پژوهشگر، همکاری لازم در اجرای طرح‌های پژوهشی و جلب مشارکت دانشجویان و مدیریت آمار و اطلاعات پژوهشی و پاسخگویی به نامه‌های اداری از جمله انتظارات معاونت پژوهشی دانشگاه فرهنگیان است.      

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon