مسابقات بین‌المللی سوارکاری به میزبانی ایران برگزار می‌شود

مسابقات بین‌المللی سوارکاری به میزبانی ایران برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: مسابقات بین‌المللی سوارکاری به میزبانی ایران برگزار می‌شود و سال آینده نیز ایران میزبان سه دوره مسابقات سوارکاری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مسعود خلیلی شامگاه چهارشنبه در مجمع عمومی و سالانه هیئت سوارکاری استان مرکزی با اشاره به میزبانی ایران در 3 دوره مسابقات سوارکاری اظهار داشت: این مسابقات در 2 دوره بزرگسالان و یک دوره نونهالان و جوانان انجام می‌شود.

وی افزود: ایران از نظر پرورش اسب دارای توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی بوده که این مهم نیازمند ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم و مرتفع کردن مشکلات ورزش سوارکاری است.

رئیس فدراسیون سوارکاری تصریح کرد: ایران می‌تواند در این زمینه از تمامی ظرفیت خود استفاده کند و با رشد و توسعه این رشته ورزشی در بخش گردشگری نیز ورود کند و این مهم را نیز گسترش دهد.

خلیلی با اشاره به مشکلات موجود در این رشته ورزشی مانند سایر رشته‌ها گفت: این فدراسیون در مورد ورود اسب محدودیت دارد و همچنین به منظور صدور شناسنامه برای اسب ها با مشکلات و معضلاتی مواجه است که این مهم با همکاری و تعامل مسئولان این حوزه باید مرتفع شود.

وی افزود: این اقدامات در سال‌های گذشته توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شد که با پیگیریهای و تعاملات انجام شده در حال حاضر فدراسیون این رشته خود به انجام این امور مبادرت می‌کند.

رئیس فدراسیون سوارکاری تصریح کرد:  ورود اسب به کشور جز در موارد ویژه باید محدود باشد و یا اینکه قطع شود که در این رابطه کمیسیون مشترکی بین این فدراسیون و جهاد کشاورزی تشکیل شده که این موارد را پیگیری می‌کند.

خلیلی با اشاره به اینکه ایران توان پرورش اسب را دارد گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا بتوان از ورود غیرضروری اسب به کشور جلوگیری کرد و هزینه های این چنینی را در بخش های دیگر مورد استفاده قرار داد.

وی افزود: شناسایی و نمونه‌گیری از اسب‌های سراسر کشور شروع شده که شناسایی نژاد خزر، ترکمن، کرد و دره شوری با انجام این مهم محقق می‌شود و این نمونه‌ها برای شناسایی به خارج از کشور فرستاده می‌شود.

رئیس فدراسیون سوارکاری تصریح کرد: کتاب تبارنامه برای این اسب‌ها نیز در حال  تدوین بوده که در این کتاب کاربری اسب‌های ایرانی مشخص می‌شود و سرمایه گذاران می‌توانند با داشتن اطلاعات جامع و کامل در این بخش سرمایه گذاری کنند.

خلیلی با اشاره به اعزام سوارکاران به مسابقات قطر گفت: تعدادی از سوارکاران کشور با توجه به احداث مناطق بدون بیماری‌های دامی و همچنین اطمینان از سلامت اسب ها به مسابقات بین‌المللی قطر اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon