۴۲ درصد واحدهای روستایی در اردبیل مقاوم‌سازی شد

42 درصد واحدهای روستایی در اردبیل مقاوم‌سازی شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت:‌ در ۷ سال اخیر بیش از ۴۲ درصد مساکن روستایی کم‌دوام و بی‌دوام در استان اردبیل مقاوم‌سازی و بهسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل٬ احمد حاج‌علیزاده پیش از ظهر امروز در همایش علمی نظام فنی و مهندسی روستایی در تالار حافظ اردبیل اظهار داشت: این دومین همایش بزرگی است که بنیاد مسکن بعد از همایش ملی توسعه کالبدی فضایی در اردبیل برگزار می‌کند و هدف این است تا مهندسان ناظر و فنی بتوانند در ساخت و سازها نظارت کامل را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در اردبیل یک هزار و 725 روستای دارای سکنه است که 449 هزار نفر در این مناطق سکونت دارند٬ گفت: 70 درصد جمعیت این استان در شهرها و مابقی در روستاها و مناطق عشایری سکونت دارند که این رقم 705 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

حاج‌علیزاده با اشاره به حدود 111 هزار و 95 واحد مسکونی سرشماری‌شده در استان تصریح کرد: ما در بحث بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی از سال 86 تاکنون اقدامات لازم را انجام دادیم به طوری که سهمیه اختصاص یافته به استان 58 هزار و 870 واحد بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با قدردانی از همکاری خوب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با نرخ سود 4 و 5 درصد با بازپرداخت 15 ساله افزود: تاکنون 47 هزار واحد پایانکار دریافت کرده و 51 هزار واحد نیز به مرحله انعقاد قرارداد رسیده‌اند به طوری که 42 درصد مساکن روستایی در استان اردبیل تاکنون مقاوم‌سازی شده که 8 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

حاج‌علیزاده اظهار کرد:‌ 193 نفر ناظر نظام فنی مهندسی در قالب مهندسان معمار و عمران با این مجموعه فعالیت دارند به طوری که 157 نفر آنها را مهندسان عمران به عنوان ناظر تشکیل می‌دهند و 26 نفر نیز به عنوان مهندسان معماری در قالب 16 دفتر امر طراحی را انجام می‌دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل سهمیه سال 93 را در مقاوم سازی 3 هزار و 430 واحد دانست و افزود: ما به سرعت پرونده ها را به بانک‌ها معرفی می‌کنیم تا در 3 مرحله پرداخت تسهیلات انجام شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon