افزایش بودجه سنت‌لوییس آمریکا برای استخدام نیروی بیشتر پلیس

افزایش بودجه سنت لوییس آمریکا برای استخدام نیروی بیشتر پلیس

خبرگزاری تسنیم: مقام‌های سنت‌لوییس طرحی را پیشنهاد داده‌اند که بر اساس آن منابع مالی برای افزایش استخدام مأموران پلیس تأمین شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانوستی، درخواست مقام‌های سنت‌لوییس برای افزایش منابع مالی با هدف استخدام مأموران بیشتر پلیس در شرایطی است که پس از کشته‌شدن یک نوجوان سیاه‌پوست در شهر فرگوسن به دست یک مأمور پلیس سفیدپوست اعتراضات وسیعی در این شهر و سایر مناطق آمریکا نسبت به رفتارهای نژادپرستانه و تبعیض آمیز پلیس برپا شده است.

بر اساس این گزارش، دفتر شهردار سنت‌لوییس اعلام کرد که "از ماه اوت یعنی زمانی که حادثه فرگوسن به‌وقوع پیوسته است میزان جرائم خشونت‌آمیز افزایش یافته است."

بر اساس طرح پیشنهادی، شهرداری سنت‌لوییس با تامین منابع مالی 8 میلیون دلاری این شهر قادر به استخدام 160 مأمور پلیس دیگر در دو سال آینده خواهد بود. علاوه بر این بیش از 400 هزار دلار نیز برای برنامه‌های آموزشی مأموران جدید پلیس نیاز خواهد بود.

رأی هیئت منصفه فرگوسن در بی‌گناه تشخیص دادن دارن ویلسون موجب آغاز موج جدیدی از اعتراضات در این شهر و سایر مناطق آمریکا شده است.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

انتهای پیام/ع1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان