فرهنگ قرآنی در زندان‌های استان مرکزی ترویج شود

فرهنگ قرآنی در زندان‌های استان مرکزی ترویج شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل زندان های استان مرکزی گفت: به منظور نهادینه کردن ارزش های اسلامی در بین زندانیان فرهنگ قرآنی باید ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، خشایار جمشیدی ظهر امروز در جلسه اتاق فکر فرهنگی زندانیان با شاره به اهمیت انجام کارهای فرهنگی در زندان ها و در اولویت قرار دادن این مهم اظهار داشت: باید برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها مطابق با آموزه های دینی و منبطق با انجام کارهای فرهنگی باشد تا بتوانیم به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم و در اداره زندان با یک مدیریت اسلامی بتوانیم در کاهش ورود زندانیان به زندان گام برداریم.

وی افزود: انچام کارهای فرهنگی در اولویت اصلی سازمان های زندان های کشور بوده و انجام این امر به عنوان کارهای زیربنایی و اساسی بوده که به همین منظور باید تلاش شود تا انجام کارهای فرهنگی در تمامی نهادها به ویژه زندان ها نهادینه شود و مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل زندان های استان مرکزی تصریح کرد: باید در رشد و توسعه برنامه های فرهنگی تلاش شود از افرادی که دارای شان و منزلت اجتماعی هستند بهره برد که روحانیان در جامعه دارای جایگاه و منزلت ویژه ای هستند که می توانند در به رشد رسیدن شخصیت افراد بسیار تاثیرگذار باشند.

جمشیدی با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در بین مددجویان به منظور کاهش جرایم توسط این افراد بعد از رهایی از زندان گفت: کارهای فرهنگی در زندانها از برنامه های اساسی بوده و فعالان فرهنگی می توانند نقش مهمی در اثر بخشی پایدار در شخصیت و روحیه مددجویان را داشته باشند.

وی افزود:  مخاطبان و زندانیان در زندان ها بیشتر افراد هنجار شکن هستند که به جرم های مختلف در زندان حضور دارند و کار کردن در این محیط بسیار سخت و دشوار بوده که باید با تلاش و سعه صدر در این بخش ورود کرده و به اصلاح رفتار مددجویان پرداخته شود.

مدیرکل زندان های استان مرکزی تصریح کرد: حدود 70 درصد از زندانیان را افراد بیسواد و کم سواد تشکیل می دهند که دیدگاه و شخصیت این افراد در داخل زندان با افرادی که در بیرون از زندان هستند از نظر اجتماعی، ترکیب فکری بسیار متفاوت بوده و باید در زندان ها در راستای فعالیت های فرهنگی گام بیشتری برداشته شود.

جمشیدی با اشاره به اینکه آسیب ها در حال حاضر در زندان ها کاهش چشمگیری داشته گفت: این مهم به سبب انجام کارهای فرهنگی و توجه ویژه به امر برگزاری نمازهای جماعت و فعال نمودن دارالقرآنها و توسعه و ترویج فرهنگ نماز و تمسک به کتاب آسمانی قرآن کریم جهت اصلاح شخصیتی و فکری مددجویان تاکنون تا حد زیادی محقق شده است.

وی افزود: برنامه های تدوین شده  فرهنگی و تربیتی  و همچنین برنامه ریزی دقیق و اصولی می تواند این سازمان را در راستای   اهداف بلند سازمان زندانهای کشور که مبتنی بر اصلاح مجرمان بوده یاری کند و انجام کارهای فرهنگی نیز می تواند در راستای حفظ و توجه به کرامت انسانی زندانیان و بازگشت این افراد به روال عادی زندگی اجتماعی تاثیر فراوانی داشته باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon