ظرفیت‌های رسانه ملی برای ترویج فرهنگ وقف بکارگیری می‌شود

ظرفیت‌های رسانه ملی برای ترویج فرهنگ وقف بکارگیری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان با بیان اینکه فرهنگ وقف به سمت نیازهای جامعه سوق پیدا کند، گفت: تبیین صحیح احکام اسلامی از طریق رسانه‌ها با اشاعه فرهنگ اسلامی و ترویج وقف، خمس و زکات می‌تواند بسیاری از معضلات اقتصادی را حل کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مرتضی صفری امروز در سومین همایش وقف و رسانه با اشاره به اینکه باید فرهنگ سازی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با اشاعه فرهنگ وقف و احکام اسلامی بسیاری از معضلات اجتماعی را حل کنند.

وی با بیان نقش رسانه در عصر امروز خاطر نشان کرد: رسانه اهمیت بسیاری در عصر امروز دارد که می‌توان از آن در توزیع و ترویج قدرت بهره برد که بسیاری از مسائل را می‌توان با تبلیغ رسانه‌ای مطرح کرده یا از میان برداشت.

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان با اشاره به وجود دو گفتمان اسلامی و لیبرال غربی تصریح کرد: دو تفکر به شکل گفتمان در معادلات بین‌المللی مطرح شده است که گفتمان اسلامی با نمایندگی کشور ایران توانسته است گفتمان غربی لیبرال و دموکراتیک را به چالش بکشد.

وی با بیان اینکه باید در راستای ماندگاری و تحکیم نظام و تقویت اقتصادی اقدامات مؤثری انجام دهیم، ابراز کرد: بنا به فرموده امام خمینی(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است که ما نیز باید برای احقاق این امر نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهیم.

صفری با اشاره به اینکه گسترش وقف سبب پیشرفت جامعه می‌شود، بیان کرد: انقلاب اسلامی را می‌توان انقلاب فرهنگی نامید که اشاعه برخی از فرهنگ‌ها و سنت‌های حسنه از جمله وقف سبب توسعه و رشد انقلاب می‌شود.

وی ابراز کرد: باید نوع نگاه واقفان خیر اندیش به امر وقف به شیوه و سبکی جدید تغییر یابد چرا که در عصر امروز برخی از نیازهای جدید به وجود آمده‌اند که در گذشته وجود نداشتند که مسئاله خانواده و حوزه‌های فرهنگی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل صدا و سیمای استان زنجان با اشاره به اینکه 2 هزار و 272 دقیقه برنامه در مورد وقف از شبکه استانی زنجان پخش شده است، گفت: پرداختن به احکام اسلامی و ترویج فرهنگ وظیفه صدا و سیما است که باید در زمینه اشاعه فرهنگ وقف نیز با اجرای برنامه‌های گوناگون این سنت حسنه همه‌گیر شود.

وی با اشاره به سه راهبرد کمیته خطر جاری عنوان کرد: در آمریکا کمیته‌ای با سه راهبرد مشخص مهار، نبرد رسانه‌ای و نا فرمانی مدنی و براندازی با جنگ نرم در مقابل جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است که راهبردهای این کمیته اهمیت و نقش رسانه را به خوبی نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon