حوزه از لحاظ پژوهشی به دانشگاه‌ها کمک کند


حوزه از لحاظ پژوهشی به دانشگاه‌ها کمک کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه قم با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر میان حوزه و دانشگاه گفت: طلاب و دانشجویان جهت ارتباط بیشتر با یکدیگر رفت و آمد داشته باشند و این دو نهاد مهم به تبادل طلبه و دانشجو با یکدیگر بپردازند.

آیت الله عسگر دیرباز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حوزه و دانشگاه با تمام اقشار جامعه ارتباط وسیع فرهنگی دارند و امور دینی جامعه را نیز عهده‌دار هستند و وظیفه دارند نیازهای علمی دانشجویان و طلاب را بر طرف سازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر فعالیت‌های حوزه در زمینه پژوهش افزود: حوزه علمیه باید فعالیت‌های پژوهشی خود را با جدیت دنبال کند و از لحاظ پژوهشی به دانشگاه‌ها کمک کند.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به رفع نیازهای علمی حوزه توسط دانشگاه‌ها بیان کرد: اساتید دانشگاه‌ها با به روز کردن مطالب علوم انسانی از نظر دینی می‌توانند کمک خوبی به حوزه علمیه کنند.

وی عنوان کرد: عامل مشترکی که میان حوزه و دانشگاه وجود دارد این است که دانشگاهیان و حوزویان معتقد به پیشرفت کشور در منطقه هستند ایران در خاورمیانه به عنوان کشور پیشرفته مطرح می‌شود هدف مشترک این دو نهاد جهت پیشرفت کشور عامل وحدت است.

آیت الله دیر باز با اشاره به اقدامات حوزه و دانشگاه جهت رفع مشکلات جامعه تصریح کرد: دو نهاد حوزه و دانشگاه به لحاظ اجتماعی و سیاسی و اخلاقی به دنبال این هستند که اموری که در کشور دارای مشکل است را حل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ارتباط بیشتر میان حوزه و دانشگاه اظهار داشت: طلاب و دانشجویان جهت ارتباط بیشتر با یکدیگر رفت و آمد داشته باشند و این دو نهاد مهم به تبادل طلبه و دانشجو با یکدیگر بپردازند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عوامل بازدارنده وحدت میان حوزه و دانشگاه گفت: خودپسندی و خودخواهی از عوامل اصلی عدم وحدت میان این دو نهاد موثر کشور است که اگر از بین برود وحدت خوبی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر جایگاه حوزه و دانشگاه در کشور خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که حوزه و دانشگاه همانند دو بال هستند که سبب پیشرفت جامعه می‌شوند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon