۵۰ میلیارد ریال برای بازخرید کارگران "فارسیت" دورود نیاز است

50 میلیارد ریال برای بازخرید کارگران "فارسیت" دورود نیاز است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: برای بازخرید کارگران فارسیت دورود مبلغ ۵۰ میلیارد ریال نیاز است که باید از سوی مسئولان فارس خوزستان تامین و پس از مراحل باز خردیدی کارگران به آنان پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دورود، علی آشتاب عصر امروز در کمیسیون کارگری دورود اظهار داشت: ادامه حیات اقتصادی کارخانه «فارسیت» دورود مورد توافق همه اعضای این کمیسیون است و با این تعداد نیروی فعلی امکان تولید اقتصادی در شرکت فارسیت دورود وجود ندارد.

وی با اشاره به اعتبار موردنیاز برای بازخرید کارگران این کارخانه افزود: برای بازخریدی کارگران فارسیت دورود مبلغ 50 میلیارد ریال نیاز است که باید از سوی مسئولان فارس خوزستان تامین و پس از مراحل باز خردیدی کارگران به آنان پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: کار بازخرید کارگران فارسیت دورود از افرادی که کمترین سابقه کاری را دارند آغاز می‌شود و مراحل اداری کار بازخریدی کارگران در اسرع وقت انجام می‌شود.

ماشاءالله نعمتی فرماندار دورود نیز در این جلسه گفت: تغییر خط تولید و کاهش تعداد واحدهای تولیدی کارخانه فارسیت دورود سبب تعدیل نیرو در این شرکت است.

وی عنوان کرد: ادامه تولید با تعداد نیروهای فعلی اقتصادی نبود از این رو بنا بر درخواست فارس خوزستان اصلاح ساختار نیروی انسانی در این شرکت انجام می‌گیرد.

فرماندار دورود خاطرنشان کرد: پس از دو سال که کارخانه فارسیت تعطیل بود اردیبهشت امسال با تلاش استاندار، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی و مدیران فارس خوزستان دوباره فعالیت خود را آغاز کرد.

نعمتی با اشاره به بازخرید کارگران این کارخانه بیان کرد: تعداد 106 نفر از کارگران این شرکت از 6 تا 12 سال سابقه کاردارند که به ازاء باز خردیدی هرسال دو میلیون تومان تا سقف 300 میلیون ریال سنوات دریافت می‌کنند.

فرماندار بیان کرد: علاوه بر این تعداد 16 نفر به صورت داوطلبانه اقدام به بازخریدی کرده اند، پنج نفر واجد شرایط بازنشستگی پیش ازموعد هستند و 11 نفر دیگر از کارگران تقاضای بازنشستگی دارند.

محمد فاتح نماینده شرکت فارس خوزستان با اشاره به واریز کردن مبلغ موردنیاز برای بازخرید کارگران فارسیت دورود گفت: مبلغ 50 میلیارد ریال برای بازخریدی کارگران ظرف چند روز آینده به‌حساب شرکت فارسیت دورود واریز می‌شود.

وی اظهار داشت: تمهیداتی برای پرداخت سنوات کارگران رسمی بازنشسته و کارگرانی که شرایط بازنشستگی پیش از موعد را دارند اندیشیده شده است که در اقساط کوتاه مدت به آنان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon