بانک اطلاعاتی جامع شهر بوکان تهیه و تدوین می‌شود

بانک اطلاعاتی جامع شهر بوکان تهیه و تدوین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار بوکان گفت: با هدف جمع آوری نیازها و کم و کاستی‌های هر بخش از این شهرستان بانک اطلاعاتی جامع شهر بوکان تهیه و تدوین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، جمال خسروی عصر دیروز در جلسه شورای اداری بوکان اظهار داشت: خوشبختانه در مسیر تدوین شناسنامه جامع این شهر، بسیاری از ادارات، بانک اطلاعاتی بسیار دقیق و جامعی را ارائه داده اند و هم اکنون می دانیم که در چه اداره ای چه کاستی و نواقصی وجود دارد.

وی تصریح کرد: با تدوین شناسنامه و بانک اطلاعاتی جامع بوکان که حتما باید در بردارنده آخرین اطلاعات روز باشد در می یابیم که حقیقتاً چه موضوعاتی در اولویت بوده و باید در چه بخش هایی سرمایه گذاری یا توجه شود.

فرماندار بوکان گفت: باید با دوری از باندبازی و حاشیه ها، موضوع تقویت امید و نشاط در دل مردم را جدی بگیریم، چون دغدغه اصلی مسئولان تامین آسایش مردم و حفظ ارزش های والای انسانی در جامعه است.

خسروی گفت: بوکان ظرفیت بالقوه ای در بخش صنعت دارد که برای تحول در این بخش مشکلات رصد شده و مقدمات جذب سرمایه گذاران در حال فراهم شدن است.

وی با اشاره به مشکلات چغندرکاران این شهر بیان کرد: پیشتر دستوری مبنی بر خارج نشدن چغندرقند از استان وجود داشت تا از ظرفیت کارخانه قندهای داخل استان برای فرآوری این محصول استفاده شود اما با دستور استاندار آذربایجان غربی موضوع منع خروج چغندرقند فعلاً لغو شده است.

فرماندار بوکان با اشاره به تشکیل ستاد جمع آوری متکدیان تصریح کرد: هم اینک با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری این ستاد فعال شده و 49 نفر از متکدیان جمع آوری شده اند که 12 نفر از آنها افراد غیر بومی و چند نفر هم خارجی بودند.

خسروی افزود: یکی دیگر از مشکلات که ذهن افکار عمومی متوجه آن است، بحث افزایش قیمت نان است، در کشور سقف این افزایش 30 درصد اعلام شده بود در حالی که در آذربایجان غربی و 8 استان دیگر با توجه به اختیاراتی که معاونت های برنامه ریزی داشتند این افزایش تا 47 درصد پیش بینی شده بود که استاندار دستور برگشت به 30 درصد را داد.

فرماندار بوکان تصریح کرد: ارائه هر گونه خدمات از قبیل آب، برق، تلفن، گاز فقط با هماهنگی بخشدار باید انجام شود و دستگاه هماهنگ کننده در حوزه روستاها بخشداران هستند و در این مسیر بحث توسعه اشتغال و سرمایه گذاری روستایی جزء برنامه های اساسی است و باید آن را جدی  بگیریم تا در کنار دیگر برنامه ها برای روستاییان، موضوعاتی همچون اشتغال زایی، توانمندسازی و محرومیت زدایی نیز گنجانده شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon