تجلیل مراجع و علما از حضور ۲۰ میلیونی زائران اربعین حسنیی در کربلا


تجلیل مراجع و علما از حضور 20 میلیونی زائران اربعین حسنیی در کربلا

خبرگزاری تسنیم: مراجع تقلید و آیات عظام پیاده‌روی اربعین را بیعت مردم جهان با امام حسین(ع) دانستند و این حضور میلیونی به عنوان بزرگترین افتخار جهان اسلام معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، استان قم در هفته‌ای که گذشت شاهد سخنان مراجع و علما درباره مسائل مهم بود که اهم آن اخبار بررسی می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری: پیاده‌روی اربعین بیعت جهان اسلام با سیدالشهدا(ع) است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: دشمنان برای به مخاطره انداختن زائران تهدیدات بسیاری را انجام دادند ولی عشق و حب اهل بیت (ع) سبب شد زائران با پای پیاده نجف تا کربلا را با سلامت طی کنند.

حضور 20 میلیونی مردم در زیارت اربعین افتخار جهان اسلام است

آیت‌الله مکارم شیرازی حضور 20 میلیونی مردم در زیارت اربعین را مایه افتخار جهان اسلام دانست و گفت: حضور جمعیت در همه صحنه‌ها سبب قدرت و قوت است از همین رو جمعیت نقش اصلی را در همه برنامه‌ها ایفا می‌کند.

عظمت سیدالشهدا (ع) زمینه ساز حضور 20 میلیونی زیارت اربعین شد

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آثار عظیم واقعه کربلا در جهان اسلام گفت: عظمت حرکت امام حسین (ع) در واقعه عاشورا سبب شده تا امروز 20 میلیون نفر برای اربعین اباعبدالله (ع) به کربلا بروند.

محبت امام حسین(ع) همایش بین‌المللی اربعین را رقم زد

 آیت‌الله علوی گرگانی گفت: حضور 20 میلیون زائران اربعین حسینی در عراق نشان‌دهنده این مطلب است که این افراد بامحبت به امام حسین‌ (ع) به‌سوی کربلا حرکت کرده‌اند.

علمای اسلام در کنفرانس‌های بین‌‎‌المللی، جنایت تکفیری‌ها را محکوم کنند

مرجع تقلید شیعیان گفت: متاسفانه امروز گروه‌های تروریستی در منطقه با حمایت مالی دشمنان دست به کشتار مردم بی‌گناه می‌زنند و محکومیت این جنایت‌ها در کنفرانس‌های مهم با حضور علمای اسلام بسیار مفید است.

فرهنگ خانواده ایرانی با وجود اسلام نیازی به فرهنگ غرب ندارد

آیت‌الله جوادی آملی گفت: فرهنگ خانواده ایرانی با وجود تربیت اسلام نیازی به فرهنگ غربی ندارد و نیازی به تأثیرپذیری از آن ندارد بلکه باید مکتب اسلامی بر آنها تأثیرگذار باشد.

 آیت الله مکارم شیرازی: خدمات بیمه سلامت کمرنگ نشود‌

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به ضرورت استمرار خدمات مثبت دولت در زمینه بهداشت و درمان، گفت: باید به مردم اطمینان داده شود که این کار جزو برنامه‌های اصلی دولت است و قرار نیست کمرنگ شود.

 آیت‌الله نوری همدانی: مهدویت نقطه اتصال همه مسلمانان است

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مهدویت نقطه اتصال همه مسلمانان است، گفت: حوزه‌های علمیه و علما نیز باید با اتکا به قدرت رسانه‌ای قوی بتوانند به اندیشه‌های باطل پایان دهند.

 کتاب «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه‌ای» رونمایی شد

 کتاب ارزشمند «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه‌ای» با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و جمعی از علما و محققان حوزوی در قم رونمایی شد.

 عدالت و امنیت از ویژگی‌های کلیدی جامعه مدنظر رهبری است

مولف کتاب «فلسفه سیاسی آیت الله خامنه‌ای» با اشاره به اینکه عدالت و امنیت از ویژگی‌های کلیدی جامعه مد نظر رهبری است، گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند تا قبل از انقلاب اسلامی چیزی به عنوان شهروند نداشتیم.

 بصیرت و صبر از ویژگی‌های اصلی رهبر معظم انقلاب است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: از امیرالمومنین (ع) نقل است که این پرچم را کسی نمی‌تواند بردارد مگر با داشتن دو خصوصیت، یکی داشتن بصیرت و دیگری داشتن صبر و پشتکار و این دو ویژگی در رهبر معظم انقلاب کاملا مشخص است.

 وزارت بهداشت برای ریشه‌کنی «ناباروری» تلاش کند‌

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه در مسئله ناباروری باید کار بیشتری انجام شود، گفت: باید در زمینه از بین‌بردن نا‌باروری کار شود و با تلاش می‌توانید به این توفیق برسید.

 برخی‌ تنها راه پیشرفت کشور را کوتاه‌آمدن مقابل آمریکا می‌دانند

رئیس موسسه امام خمینی (ره) گفت: برخی‌پیشرفت کشور را در گرو کوتاه‌آمدن در برابر آمریکا می‌دانند.

 انقلاب اسلامی به روح تفاهم شیعه و سنی قوت بخشید

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه روح تفاهم میان شیعیان و سنی‌ها در زمان قدیم وجود داشت، گفت: در زمانی که انقلاب اسلامی شکل گرفت اهل تسنن در کنار شیعیان بودند و به انقلاب کمک کردند.

 آثار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برای آینده حوزه‌های علمیه نوید بخش است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: آثار پژوهشگاه به جهت ورود در مباحث روز دارای کتاب‌ها و مجلاتی ستودنی است که این امر برای حوزه‌های علمیه و جامعه نوید بخش است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon