اوباما از امضای قانون تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد

اوباما از امضای قانون تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور آمریکا از امضای قانون تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، "باراک اوباما" رئیس جمهور  آمریکا از امضای قانون تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد.

وی همچنین گفت که آمریکا قصدی برای اعمال تحریم‌های جدیدتر علیه روسیه ندارد.

کنگره آمریکا پیش از این با اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه و ارسال اسلحه به اوکراین موافقت کرده است. کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز پیش از این اعلام کرد که سناتورها طرح اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه را به‌خاطر دخالت مسکو در درگیری‌های اوکراین تصویب کرده‌اند. سناتورها همچنین با ارسال کمک‌های کشنده و غیرکشنده به اوکراین موافقت کرده‌اند.

باب کروکر سناتور جمهوری‌خواه در این باره تأکید کرد: حمایت قاطع از طرح سنا نشانگر تعهد ما از تمامیت و حاکمیت ارضی اوکراین است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را مطمئن می‌کند که باید برای تجاوز به آزادی و امنیت در اروپا هزینه بپردازد.

این طرح که توسط باب کروکر و روبرت منندز تهیه شده است کمکهای نظامی کشنده و غیرکشنده را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. این کمک‌ها همچنین شامل بخش‌های انرژی، دفاعی و کمک‌های غیرنظامی به اوکراین نیز خواهد شد.

اوباما از کنگره خواسته بود تا این طرح را تصویب نکند. اوباما در سخنانی در شورای صادرات کاخ سفید تأکید کرده بود که این قانون غیرسازنده است و اختلافاتی را بین شرکای اروپایی واشنگتن به وجود خواهد آورد.

پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین در جریان سفر جولای به واشنگتن خواستار دریافت سلاح‌های کشنده از دولت اوباما شد ولی واشنگتن با این درخواست مخالفت کرده است.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان