فیلم‌های منتخب آفرینواره "محرم" حمایت می‌شوند

فیلم‌های منتخب آفرینواره "محرم" حمایت می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن سینمای جوان کشور از توزیع و پخش فیلم‌های برگزیده نخستین آفرینواره ماه محرم برگزار شده در استان زنجان توسط انجمن سینمای جوان خبر داد و گفت: فیلم‌های منتخب نخستین آفرینواره "محرم" مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حبیب حبیب ایل بیگی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه نخستین آفرینواره ماه محرم اظهار داشت: آفرینواره با تولید محصولات هنری هنرمندان در مورد عزاداری ماه محرم سبب حفظ و ماندگاری برخی سنت‌های مذهبی رایج مناطق مختلف کشور می‌شود که این آثار باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه ابعاد مختلف عزاداری امام حسین(ع) در نخستین آفرینواره تجلی یافت، خاطر نشان کرد: طرح آفرینواره توسط مسئولان انجمن سینمای جوان استان زنجان ارائه شد و مورد موافقت قرار گرفت که این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا شده است.

رئیس انجمن سینمای جوان کشور با بیان اینکه در جشنواره‌های برگزار شده در طول سال آثار از قبل تولید شده هنرمندان به جشنواره ارسال می‌شود و آثار تنها مورد انتخاب و داوری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در آفرینواره دیگر شاهد آثار از قبل تولید شده نیستیم و همه آثار تولید شده کاملا جدید و تازه هستند.

وی با اشاره به اینکه باید برای فعالیت هنرمندان در حوزه‌های ویژه هزینه‌های در نظر گرفت، بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های این چنینی مهارت تولید آثار ویژه در هنرمندان را بالا می‌برد و به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید باید برای تولید محصولات ویژه از هنرمندان حمایت به عمل آید.

برگزاری دومین آفرینواره در کربلا

ایل‌بیگی ابراز کرد: انجام کار عملی سبب توسعه مهارت و توانایی هنرمندان جوان می‌شود که برگزاری جشنواره‌ها در راستای احقاق این امر نقش مؤثری ایفا می‌کند و می‌توان گفت که هنرمندان با انجام کارهای عملی در علوم هنری پخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه دومین آفرینواره در کربلای معلی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در اسفندماه امسال نفرات برگزیده دومین آفرینواره که مربوط به حضور عزاداران به مناسبت اربعین حسینی در کربلای معلی است اعلام می‌شود که هنرمندان نیز با حضور در کربلا آثار هنری ویژه برای شرکت در جشنواره تولید کرده‌اند.

انتهای پیام/ ر

دهه کرامت
پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon