ژنرال آمریکایی: جنگ با داعش دستکم ۳ سال طول خواهد کشید

ژنرال آمریکایی: جنگ با داعش دستکم 3 سال طول خواهد کشید

خبرگزاری تسنیم: یک ژنرال آمریکایی تاکید کرد که حداقل سه سال زمان نیاز خواهد بود تا به نقطه عطفی در مقابله با گروه داعش دست پیدا کنیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ژنرال جیمز تری فرمانده نیروهای آمریکایی در جنگ با داعش در عراق و سوریه تصریح کرد: به نظر من حداقل سه سال زمان نیاز است تا به نقطه عطفی در جنگ با داعش برسیم.

بر اساس این گزارش وی افزود: از حملات هوایی آمریکا علیه داعش تنها چهار ماه می‌گذرد و باید صبور باشیم. برآورد من این است که جنگ با داعش حداقل سه سال طول خواهد کشید.

ائتلافی متشکل از 40 کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و سوریه هنوز نتوانسته اند از پیشروی داعش جلوگیری کنند. داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

داعش در مناطق تحت تصرف خود خلافت اسلامی اعلام کرده است. در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داده است.

انتهای پیام/پ

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان