تامین امنیت مراسم اربعین پیام روشنی برای سران استکبار دارد

تامین امنیت مراسم اربعین پیام روشنی برای سران استکبار دارد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه قیدار به امنیت برقرار شده در مراسم عزاداری اربعین حسینی در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: برقراری این امنیت پیام‌هاى جدى و روشنى به سران استکبار و به ‏وجود آورندگان و حامیان داعش در منطقه دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام سید علی طالبی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اربعین امسال با لبیک یا زینب(س) و لبیک یا حسین(ع) در آسمان عراق و فضاى دل‌هاى تشنه عدالت، معنویت، حریت و انسانیت را طنین انداز کرده و به نداى «هل من ناصر ینصرنى» حضرت سیدالشهداء(ع) پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه اربعین امسال دل‌های مستکبران را به لرزه افکند، خاطرنشان کرد: اربعین امسال عوامل تکفیرى و وهابى، داعش و اربابانشان را نیز به لرزه درآورد و به‏ فضل الهى رعب و وحشتى در دل سیاهشان انداخت.

امام جمعه قیدار ابراز کرد: بزرگ‏ترین و بی‌مثال‌‏ترین مجتمع سیاسى معنوى جهان در کشورى برگزار شد که به خیال دشمنان اسلام کشورى ناامن و جنگ‏زده و گرفتار فتنه تروریسم و عوامل خود فروخته داعش است.

وی تصریح کرد: به مناسبت فرارسیدن 28 ماه صفر رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبى(ع) را در پیش داریم و نیز شهادت حضرت امام رضا(ع) در آخرین روز ماه صفر است که مراسم عزاداری در سوگ بزرگواران دین برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به اینکه وقف یک سنت حسنه است، بیان کرد: وقف به شکل‌های گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام آن را با تأکیدات فراوان در مسیری روشن و هدفدار قرار داده و وقف چشمه همیشه جوشان است که هیچ صدقه‌اى مثل وقف از چنین امتیاز جاودانه برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه صدقه یکی از مصداق‌های بازر تزکیه محسوب می‌شود، گفت: صدقه یکى از بارزترین مصداق‌هاى تزکیه است و کاملترین مصداق صدقه را می‌توان وقف نامید که به واسطه آن اصل مال انسان ثابت مى‌ماند و منافع آن نیز در کنار آن اصل جریان دارد.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دور اندیشی و تأمین آینده مسلمین پایه‌ریزی سنت حسنه وقف است، ابراز کرد: نخستین واقف خود پیامبر‌(ع) و خاندان آن حضرت هستند که باید پیروان آن‌ها نیز به پیامبر(ص) و اهل بیتشان اقتدا کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon