اربعین امسال یاس و ناامیدی را در جبهه استکبار نمایان کرد

اربعین امسال یاس و ناامیدی را در جبهه استکبار نمایان کرد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه نیکشهر گفت: اربعین امسال، نه تنها عوامل تکفیرى و وهابى و عمله‏ خودفروخته و مزدور استکبار یعنى داعش، بلکه اربابانشان را نیز به لرزه درآورد و به‏ فضل الهى، یأس و ناامیدی را در جبهه استکبار نمایان کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نیکشهر, حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی در خطبه های امروز نمازجمعه با سفارش به تقوا و زکات و اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر به رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت حضرت امام حسن (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع), اشاره کرد و اظهار داشت: ترک تبعیت، حب و دوستى را از بین مى ‏برد.

وی با اشاره به اینکه تبعیت در حفظ و به ثمر رساندن اسلام‏ ناب است, افزود: اسلام از همه‏ چیز عزیزتر است, پیغمبر اسلام(ص) و تمام ذریه و تمام پیروان او، این‏ان همه دنبال این بودند که اسلام را نگه دارند زیرا اسلام امانت خدا است و پیغمبر اسلام(ص) مکلف است که این امانت را حفظ کند و از روزى که این امانت را به دست او دادند تا روزى که رحلت فرمودند، در تمام اوقات دنبال همین مقصد بود و هیچ روزى و هیچ آنى، نعوذبالله یک سستى به خودش راه نمى‏ داد.

خطیب جمعه نیکشهر گفت: اهل بیت پیامبر (ع) هم این گونه بودند، لذا پیروان پیغمبر(ص) هم باید این طور باشند ما که ادعا داریم پیرو و دنباله ‏رو اولیا و انبیا هستیم، باید این طور باشیم.

لطفیان سرگزی عنوان کرد: پیغمبر اکرم(ص) و اهل بیت مکرم (ع)، تمام عمر خود را صرف بسط احکام و اخلاق و عقاید کردند و یگانه مقصد آن‏ها، نشر احکام خدا و اصلاح و تهذیب بشر بوده و هر قتل و غارت و ذلت و اهانتى را در راه این مقصدِ شریف، سهل شمردند و از اقدام باز نماندند. 

وی با اشاره به اینکه دهه آخر صفر ایستگاه آخر کسب انرژى سیاسى عبادی است, تصریح کرد: محرم و صفر ایستگاه تقرب سیاسى عبادی به خداى متعال محسوب مى ‏شود, سالکان سیر تقرب الهى در جامعه اسلامى پس از آن‏که با ورود محرم، در دریاى اشک با معرفت در نهایت سوز و رقت قلب شستشویى کرده و با خط ولایت حسین (ع) و برائت از دشمنان آن‏ حضرت تا ابد، بزرگ‏ترین درس سیاسى تاریخ را جرعه ‏نوشى مى ‏کنند، با اربعین آن‏ را ماندگار مى‏ سازند.

امام جمعه نیکشهر بیان کرد: در چنین فضایى سیر در سیره حکومتى پیامبر اکرم(ص) با مبانى حکومتى دینى آشنا شده و با نرمش هاى لازم در امر حکومت از طریق سیر در تاریخ امام مجتبى(ع) و امام رضا(ع) آشنا و درس ‏آموز مى‏ شود، بنابراین دهه آخر صفر، دهه درس عدم انحصار موضوع حکومت در عاشورا و کربلاست، درسى که اهمیت آن از خود عاشورا و کربلا کمتر نخواهد بود.

لطفیان سرگزی با تأکید بر تقواى جمعى و معناى آن‏ و گرامی داشت حماسه 9 دی, افزود: یک ملت باید درست حواسش را جمع کند، بداند پا کجا مى‏ گذارد, تقواى جمعى یعنى همین, بداند چه کار مى‏ خواهد بکند، مراقب باشد که از کجا ضربه متوجه او مى‏ شود.

وی گفت: در عمل فردى هم اگر ما تقوا داشته باشیم، اعمال خودمان را مراقبت خواهیم کرد، جایى که پاى انسان مى ‏لغزد، انسان پا نمى‏ گذارد, جایى که خوف سقوط هست، انسان مراقبت مى ‏کند این چیزى است که لازم است.

خطیب جمعه نیکشهر با اشاره به ولادت حضرت عیسى مسیح (ع), عنوان کرد: هر کس که دنباله مسیح باشد، باید حامى مظلومان باشد و باید با ابرقدرت ها مقابله کند، همان طورى که کسى که تابع مذهب اسلام است، باید با ابرقدرت ها مخالفت کند و مظلومان را از زیر چنگال این‏ها بیرون بیاورد.

لطفیان سرگزی با اشاره به جلوه‏ گرى اربعین امسال و تجلى شکوه دوباره شور حسینى، تصریح کرد: این تجلی شکوه 20 میلیونی گویاى این حقیقت است که عاشورا سرآغاز جریانى است که هرگز وقفه و ایستایى نمى‏ شناسد، جریانى که ریشه در بعثت نبى مکرم اسلام(ص) و مجاهدات تمامى انبیاء الهى (ع)دارد, اربعین امسال، نه تنها عوامل تکفیرى و وهابى خصم دون و عناصر و عمله‏ خودفروخته و مزدور استکبار یعنى داعش، بلکه اربابانشان را نیز به لرزه درآورد و به‏ فضل الهى، رعب و وحشتى در دل سیاهشان انداخت تا جایى که یأس و ناامیدى را در جبهه استکبار به‏ خوبى مى‏ توان درک کرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه از این رهگذر بیشتر قابل توجه هست, تلاش وافر و ستودنى مردم شریف عراق اعم از شیعه و سنى و کرد و عرب در تدارک این شکوه بى‏ بدیل و پذیرایى مهربانانه از زائرین کوى امام حسین(ع) است که جاى تقدیر و سپاس دارد و بزرگ‏ترین و بى‏ مثال ‏ترین مجتمع سیاسى معنوى جهان در کشورى برگزار شد که به‏ زعم دشمنان اسلام، کشورى است ناامن و جنگ ‏زده و البته گرفتار فتنه تروریسم و عوامل خودفروخته داعش.

خطیب جمعه نیکشهر عنوان کرد: از این‏ روى تأمین امنیت چنین مراسم عظیم و غیرقابل وصفى، براى کشورى که مدت هاست با ناامنى ‏هاى گسترده دست و پنجه نرم مى‏ کند، از طرفى پیام هاى جدى و روشنى به سران استکبار و به ‏وجودآورندگان و حامیان داعش در منطقه دارد و از طرفى گواه اقتدار و ثبات و کارآمدى مدیریت سیاسى و امنیتى دولت مردمى عراق است که آن‏هم بدون دخالت عوامل بیگانه و تنها با پشتوانه مردمى و به لطف خدا، بدون هیچ اتفاق و یا پدیده خاصى به پایان رسید.

لطفیان سرگزی گفت: نکته مهم دیگر این‏که شرکت بیش از 1.5 میلیون از هموطنانمان در این مراسم سیاسى الهى، خود نشان از ظرفیت بالاى این مراسم دارد که مى‏ طلبد به‏ صورتى مردمى و خودجوش و البته با حمایت هاى دولتمردان، براى سال هاى آتى برنامه‏ ریزى دقیق‏ ترى صورت پذیرد تا به‏ فضل الهى از این فرصت فوق‏ العاده ارزشمند در زمینه نقشه راهى که امام حسین(ع) با بیان «و علیکم بالصبر و الجهاد» فراسوى همه مسلمانان و بلکه بشریت به تنگ آمده از ظلم ظالمان و ستم ستمگران ترسیم فرمودند، بتوان گام هاى تأثیرگذار و الهام‏ بخش و تحول ‏آفرینى برداشت.

انتهای پیام/

دهه کرامت
پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon