زیارت پیامبر از بعید در دیلم برگزار می‌شود

زیارت پیامبر از بعید در دیلم برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت دیلم گفت: مراسم زیارت پیامبر از بعید با شکوه خاصی در مصلی جمعه دیلم برگزار می‌شود که لازم است مردم عزادار وسوگوار پیامبر گرامی اسلام در این مراسم با شکوه شرکت فعال داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دیلم، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه دیلم با تسلیت سالروز ارتحال وجانسوز پیامبر گرامی اسلام(ع) اظهار داشت: بهره گیری از سیره و روش پیامبر گرامی اسلام(ص)  آموزه‌ای است که به حل مشکلات جامعه بشری کمک می‌کند و انسان را به سعادت و کمال می‌رساند.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های سیره عملی زندگی پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) افزود: خداوند در قرآن به ویژگی‌ها و صفات بارز پیامبر اشاره می‌کند که رحیم و مهربان بودن، برخورداری از خلق نیکو و عفو و گذشت پیامبر را می‌توان به عنوان مهم‌ترین این صفات دانست.
 
امام جمعه موقت دیلم تصریح کرد: روزهای پایانی صفر که سراسر حزن و اندوه است نباید تنها به برگزاری عزاداری اکتفا شود بلکه باید درس‌های عملی سیره این بزرگواران که در حقیقت همان مقابله با ظلم و کوتاه نیامدن در برابر ظالم است در دستور کار ما قرار داشته باشد.

خطیب نمازجمعه دیلم، بر توجه به برگزاری زیارت پیامبر از بعید تاکید کرد و گفت: این مراسم باشکوه خاصی در مصلی جمعه دیلم برگزار می‌شود که لازم است مردم عزادار و سوگوار پیامبر گرامی اسلام در این مراسم با شکوه شرکت کنند.

وی به هفته وقف پرداخت و با بیان اینکه این سنت حسنه نقش مهم و تاثیرگذاری در جامعه و رفع مشکلات دارد افزود: وقف که سنت حسنه اسلام است باید در مسیر حقیقی خود مصرف شود و خدای نکرده تعدی و تجاوز به اموال موقوفه نشود چرا که تبعات آن بسیار است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon