وحدت حوزه و دانشگاه، جامعه را از آسیب‌های مختلف حفظ می‌کند

وحدت حوزه و دانشگاه، جامعه را از آسیب‌های مختلف حفظ می‌کند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خمینی‌شهر گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، جامعه را از آسیب‌های مختلف حفظ می‌کند و همه باید برای هم‌بستگی و وحدت این ۲ مرکز علمی تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خمینی‌شهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خمینی‌شهر با اشار به اهمیت توجه به موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه اظهار داشت: حوزه و دانشگاه 2 نهاد و چراغ علمی و مذهبی جامعه هستند و پیشرفت امروز جامعه ما در گرو ارتباط و همدلی بین این 2 نهاد دینی و مذهبی است.

وی با بیان اینکه بزرگترین هنر شهید مفتح، پیوند بین حوزه‌های علمیه با مراکز دانشگاهی بود، گفت: پیوند حوزه و دانشگاه به معنی پیوند دین و علم بوده و امروز جامعه ما به دین وعلم در کنار هم نیاز دارد و نمی‌توان این 2 مقوله را از هم جدا کرد.

امام جمعه خمینی‌شهر با تاکید بر اینکه خیران جامعه باید وقف فرهنگی داشته باشند، بیان کرد: امروز دنیای اسلام و کشور گرفتار آثار تهاجم فرهنگی غربی است، توزیع اقلام فرهنگی، چاپ کتاب و اقدامات فرهنگی و مذهبی بهترین راهکار آگاهی جوانان ونسل امروز در مقابل تهاجمات فرهنگی است.

‌‌رحیمی خاطرنشان کرد: امروز دانشمند مومن و روحانی با علم برای پیشرفت نظام و مشکلات جامعه و تبعیض‌ها و دغدغه‌های مردم، همچون 2 بال حرکت و پرواز هستند.

‌انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon