نخستین موزه موقوفات کشور در ساری بهره برداری می‌شود

نخستین موزه موقوفات کشور در ساری بهره برداری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری از بهره‌برداری نخستین موزه موقوفات کشور، در مرکز مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته وقف با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف، زحمات دینوی انسان را به خیرات معنوی تبدیل می کند، اظهار داشت: وقف کنترل مدیریت درست و صحیح اموال و اهتمام به امورات دینی، فرهنگی و اجتماعی بشری است.

وی افزود: وقف حافظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی بوده و لبیک به ندای فطری بشریت است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با اشاره به اینکه ترویج سنت وقف خدمت به فرهنگ دینی است، تصریح کرد: وقف می‌تواند به دانشگاه، علم و جامعه کمک کند و نوعی جهاداقتصادی و اقتصادمقاومتی است.

حیدری با بیان اینکه وقف در توسعه مشارکت‌های اجتماعی موثر است، افزود: این سنت حسنه، مبارزه جدی با اسراف، کسب حرام و تبذیر دارد.

وی با اعلام اینکه اوقاف در سه حوزه فرهنگی اجتماعی، موقوفات، بقاع متبرکه و امامزادگان فعالیت دارد، گفت: اوقاف شهرستان ساری در هر سه حوزه فوق موفقیت هایی خوبی را داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری با شروع سال نو در سطح بقاع شاخص مرکز مازندران اجرا شده است، افزود: طرح خیمه‌های معرفت، مشاوره خانوادگی، فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغی در این اماکن اجرا می‌شود.

حیدری با بیان اینکه در ایام عزای سید و سالار شهیدان، ساری رتبه برتر را در برپایی این مراسمات داشته است، گفت: طرح های بصیرت عاشورایی به صورت منظم در این ایام انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده درآمد موقوفات صرف اطعام دهی هیئت‌های عزاداری شده است، افزود: اطعام دینی به ایتام و فقرا را در اواخر امسال را به صورت کار نمادین و جدید با اهدا جوایزی در مرکز برگزار می‌کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ساری با بیان اینکه در حوزه کمک به تجهیزات بیمارستانی نیز موقوفات فعالی داریم، تصریح کرد: تعدادی آمبولانس، دستگاه دیالیز و تعدادی تجهیزات بیمارستان امام خمینی (ره) از محل اجرای نیات واقفان خیراندیش از طریق اوقاف پرداخت می‌شود.

حیدری با اعلام اینکه وظیفه نداریم دیناری از هزینه‌های موقوفات را صرف امورات دیگری بکند، افزود: باید این درآمدها در مکان و زمان قیدشده هزینه شود.

وی با بیان اینکه 8200 نفر امسال از شهرستان ساری در مسابقات اوقاف شرکت کردند، تصریح کرد: با توجه با تعامل انجام شده بین سازمان تبلیغات اسلامی و موسسات قرآنی این مسابقات فرهنگی را برگزار کردیم.

حیدری با اشاره به اینکه بیشتر موقوفات ساری متعلق به سیدالشهدا است، افزود: ادارات بدهکار نسبت به پرداخت بدهی های موقوفات خود اقدام کنند.

وی از اجرای طرح نوسازی 32 امامزاده در شهرستان ساری، گفت: طرح جامع امامزاده عباس (ع) ساری، تداوم می‌یابد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری از افتتاح نخستین موزه موقوفات کشور طی هفته جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی در ساری خبر داد و گفت: قرآن‌های نفیس و چوبی متعلق به چندقرن پیش، وقف‌نامه‌ها در این موزه نگهداری می‌شود.

وی گفت: این موزه در جوار آستانه مبارکه پهنه کلا شهرستان ساری جانمایی شده است.

رئیس اوقاف ساری از برگزاری زیارت پیامبر اسلام (ص) در 22 بقعه شاخص مرکز استان خبر داد و افزود: مراسم شهادت امام رضا (ع)، پیامبر گرامی اسلام و امام حسن مجتبی (ع) در بقاع متبرکه ساری برگزار می شود.

وی از پرده برداری از ضریح امامزاده محمد (ص) فرح آباد در هفته وقف خبر داد و گفت: مراسم کلنگ زنی امام جعفرصادق(ع) ساری در این هفته برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon