خرید تضمینی شیر خام در استان زنجان امکان‌پذیر نیست

خرید تضمینی شیر خام در استان زنجان امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری تسنیم: مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به دلیل نبود دستگاه تبدیل شیر خام به شیر خشک در استان در حال حاضر امکان خرید تضمینی شیر خام در زنجان وجود ندارد.

محمدمهدی احمدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به اینکه شیر خام با زیر بار میکروبی 10 هزار شامل خرید تضمینی می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر شیر خام تولید شده در واحدهای دامداری دارای بار میکروبی 100 هزار تا 200 هزار است در نتیجه این موضوع از مشکلات خرید تضمینی شیر خام در استان زنجان است.

وی تصریح کرد: نبود دستگاه تبدیل شیر خام به شیر خشک در استان سبب شده است تا در حال حاضر امکان خرید تضمینی شیر خام در زنجان وجود نداشته باشد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه به دنبال راهکارهایی برای حل مشکل خرید تضمینی شیر خام در استان هستیم، ابراز کرد: به منظور برطرف کردن مسیر پیش روی خرید تضمینی شیر خام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با شرکت پگاه و سازمان تعاونی روستایی مرکزی رایزنی‌هایی را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌حل‌های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ارسال شیرهای خام تولید شده به استان‌های همجوار است.

احمدنیا بر راه‌اندازی خط تولید شیر خشک در داخل استان زنجان تاکید کرد و افزود: راه‌اندازی خط تولید شیر خشک به عنوان یک نیاز برای استان زنجان محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: تبدیل شیر خام به خامه در داخل استان و سپس انتقال آن به استان‌های همجوار به منظور تبدیل آن به شیر خام یکی دیگر از راه‌حل‌های پیشنهادی سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان کشاورزی را یکی از بخش‌های تاثیرگذار در اقتصاد دانست و گفت: امیدواریم مسئولان و کارشناسان با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسانه بتوانند بخش کشاورزی را تبدیل به یکی از پررونق‌ترین فعالیت‌ها در استان و کشور کنند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon