وضعیت صنعت چاپ در سال جاری چنگی به دل نمی‌زند

وضعیت صنعت چاپ در سال جاری چنگی به دل نمی‌زند

خبرگزاری تسنیم: مدیر اجرایی نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی از آغاز ثبت نام این دوره از اول بهمن خبر داد و گفت:‌ متأسفانه صنعت چاپ در سال جاری نیز وضعیت خوبی نداشته و چنگی به دل نمی‌زند،‌ تلاش چاپخانه‌داران سرپا نگه داشتن این صنعت است.

جلال ذکایی، مدیر اجرایی نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از آغاز ثبت نام پنجمین دوره این نمایشگاه از اول بهمن ماه خبر داد.

وی ادامه داد:‌ پنجمین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی از  5 تا 8 خرداد ماه در تهران برگزار می‌شود‌، در این دوره تلاش داریم تا با برگزاری سمینارهای تخصصی حوزه چاپ دیجیتال در سطح بین‌المللی برغنای محتوایی این نمایشگاه افزوده و موجب ارتقای آن شویم.

ذکایی هم‌چنین با اشاره به وضعیت صنعت چاپ در سال 93 گفت:‌ صنعت چاپ سال 92 فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذراند‌، در سال جاری نیز وضعیت آن چنگی به دل نمی‌زند، اینطور که از گفته‌های دوستان چاپخانه‌دار بر می‌آید،‌ این است که تلاش‌ها برای سرپا نگه داشتن است.

وی افزود:‌ صنعت چاپ در سال 93 فعالیت عمده‌ای در زمینه توسعه و سرمایه‌گذاری جدید نداشته است،‌ جز دو چاپخانه دولتی که توانستند‌، دستگاه‌ها و تجهیزات جدیدی وارد کردند،‌ این در حالی است که چاپخانه‌های خصوصی تلاششان سرپا ماندن در این اوضاع نامناسب اقتصادی بوده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران