طرح «امام‌شناسی» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

طرح «امام‌شناسی» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح امام‌شناسی به محوریت زندگانی امام جواد(ع) در مدارس این استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، هادی زارع‌پور صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه‎‌وبویراحمد، اظهار داشت: در اجرای طرح مصباح الهدی دبیرخانه جوادالائمه در استان تشکیل شد.

وی عنوان کرد: درقالب برنامه های مختلف فرهنگی، برگزاری همایش‌ها و همچنین همایش بزرگ در سالروز تولد آن امام همام ابعاد زندگی امام جواد(ع)برای دانش آموزان تشریح می‌شود.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: با هدف تبیین ابعاد زندگی نهمین امام شیعیان حضرت امام جواد(ع)وبراساس طرح کشوری مصباح الهدی درموضوع امام شناسی دبیرخانه جوادالائمه دراستان ایجاد شد.

وی بیان کرد:درقالب برنامه های فرهنگی، تحقیق وپژوهش،کتابخوانی، مقاله نویسی، انشاءنویسی دانش آموزان ابعاد زندگی آن امام همام تبیین می‌شود.

زارع‌پور ابراز کرد: این دبیرخانه باهدف ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی،ایرانی وآشنایی دانش آموزان با 14 معصوم وتوسعه و تعمیق بصیرت دانش آموزان درمقابله با بدعت‌ها وخرافات برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آستانه سالروز ولادت امام جواد(ع)همایش بزرگی باحضور سخنرانان کشوری در این استان برگزار می شود.

زارع پور افزود: براساس برنامه ریزی وزارت آموزش وپرورش دبیرخانه ائمه اطهار در استان‌های مختلف تشکیل و دبیرخانه حضرت جواد(ع)به استان کهگیلویه وبویراحمد واگذار شده است.

زارع‌پور در پایان از طرح امام شناسایی به عنوان یکی از طرح‌های قابل اجرا در سطح استان بخصوص مدارس نام برد و افزود: طبق هماهنگی‌هایی که در سطح کشور و وزارت آموزش و پرورش انجام گرفته است تحقیق و تفحص در مورد زندگانی و شخصیت علمی و معنوی امام جواد (ع) به استان ما سپرده شده است که در همین راستا ستاد و کمیته‌ای تشکیل شده و مطالب قابل طرح را به اطلاع عموم خواهند رساند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سطح مدارس، شهرستانی و استانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: انتظار می رود‌دستگاه‌های فرهنگی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این طرح همکاری کنند.

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon