سیستم ای وی ال در ناوگان اتوبوسرانی همدان راه‌اندازی می‌شود

سیستم ای وی ال در ناوگان اتوبوسرانی همدان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان از راه‌اندازی سیستم ای وی ال در ناوگان اتوبوسرانی این شهر در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: اجرای این طرح در سیستم حمل و نقل عمومی همدان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان وبه نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا اظهار داشت: زمان بندی حرکت اتوبوس‌های شهر با نصب دستگاه‌های ای وی ال مکانیزه می‌شود.

گردان با بیان اینکه اجرای طرح ای وی ال بسیاری از مشکلات سیستم حمل و نقل عمومی را حل می‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه برای تعیین زمان بندی حرکت اتوبوس ها به استفاده از تجهیزات به روز و مکانیزه نیاز بود بر این اساس تجهیز اتوبوس‌های ناوگان به سیستم ای وی ال مورد توجه شورا و شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: راه اندازی سیستم ای وی ال در حل مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله پول خرد ، صرفه جویی در وقت ، تسهیل عبور و مرور شهری و رفع مشکلات ترافیکی و بهبود و پیشرفت در روند خدمت رسانی به مردم بسیار موثر است که شورای اسلامی شهر همدان نیز در این زمینه پشتیبانی لازم را دارد.

وی همچنین با اشاره به مطالعات اجرایی سیستم بی آر تی در شهر همدان اظهار داشت: راه‌اندازی سیستم بی آر تی در مرحله نخست نیاز به 60 دستگاه اتوبوس ویژه این سیستم دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا با بیان اینکه راه‌اندازی سیستم بی آر تی تحول بزرگی را در ناوگان حمل و نقل و عمومی شهر ایجاد می‌کند، تاکید کرد: بر این اساس باید طرح با برنامه‌ریزی دقیقی اجرا شود.

کامران گردان اضافه کرد : با توجه به شرایط آب و هوایی و شیب معابر شهر همدان راه‌اندازی سیستم بی آر تی به اتوبوسهای نسل جدید که به صورت برقی یا هیبریدی است نیاز دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان افزود: انتظار می‌رود شهروندان همدانی همچون گذشته در اجرای طرح های ترافیکی با شورا و شهرداری همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان هم در این جلسه گفت: شهرداری برای خرید و نصب سیتسم ای وی ال با بانک شهر وارد مذاکره شده است.

عباس صوفی با بیان اینکه هم اکنون مشاور طرح بی آر تی در حال کار برروی سیستم است، گفت: با توجه به اینکه معابر شهری همدان به صورت شعاعی و کم عرض است, لذا در اجرای طرح بی آر تی باید جانمایی ایستگاه و خطوط حمل و نقل به گونه ای باشد که حداکثر رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته باشد.

صوفی با بیان اینکه با اجرای سیستم بی آرتی بیشتر خطوط دو مسیره می شود، افزود: چرا که یک خط، ویژه سیستم بی آرتی و خطوط دیگر ویژه ناوگان کنونی اتوبوسرانی جهت تغذیه خطوط جدید در نظر گرفته می‌شود.

وی همچنین با اشاره به معرفی همدان به عنوان اولین آزمونه شهر سبز پایدار در خاورمیانه یادآور کرد: با توجه به این موضوع استفاده از اتوبوسهای نسل جدید برای سیستم بی آرتی بسیار حائز اهمیت است چرا که برای دستگاههای جدید از انرژی برق استفاده شده و آلودگی های زیست محیطی را به همراه ندارند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon