عالمان دینی در مناطق محروم کشور حضور یابند

عالمان دینی در مناطق محروم کشور حضور یابند

خبرگزاری تسنیم: نوه امام خمینی (ره) گفت: عالمان دینی باید با حضور در روستاها و مناطق مختلف با رفتار، منش و سلوک خود که پس از سالیان درازی به دست می‌آید مردم را به راه حقیقی سوق دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در دیدار با آیت‌الله محمدی‌تاکندی نماینده سابق مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: در گذشته حوزه‌های علمیه عالمان فرزانه‌ای را تربیت می‌کردند که از نظر علمی در رتبه‌های بالایی قرار داشتند و از نظر اجتماعی پویا و از نظر مردم‌داری بی‌نظیر بودند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه در گذشته هر کدام ویژگی‌های مختص به خود را داشتند، افزود: در گذشته در حوزه‌های علمیه می‌دیدیم که طلبه‌ها با حضور در هر یک از حوزه‌های علمیه کشور مطالب خاصی را آموزش می‌دیدند و هر یک از این حوزه‌ها اهداف خاصی را داشتند که این بسیار ارزشمند بود.

یادگار امام خمینی(ره) بیان کرد: اما در حال حاضر حوزه‌های علمیه در سراسر کشور دروس مشابهی را تدریس می‌کنند و به همین دلیل طلبه‌ها با حضور در دیگر مراکز حوزه علمیه نمی‌توانند آموزه‌های جدیدی کسب کنند.

خمینی با اشاره به ویژگی‌های یک طلبه ممتاز، تصریح کرد: تهذیب، تعلم و حضور در اجتماع و مردم‌ از ویژگی‌های یک طلبه بوده که در بین مردم از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مردم کوچک‌ترین رفتار ما را زیر ذره‌بین خود قرار می‌دهند عنوان کرد: طلبه‌ها باید الگویی برای مردم باشند و نسل امروز طلبه‌ها نیز باید اینگونه پرورش یابند.

یادگار امام خمینی(ره) گفت: عالمان دینی باید با حضور در روستاها و مناطق مختلف با رفتار، منش و سلوک خود که پس از سالیان درازی به دست می‌آید مردم را به راه حقیقی سوق دهند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon