پایانه مسافربری برون استانی خرم‌آباد سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد

پایانه مسافربری برون استانی خرم‌آباد سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری خرم‌آباد گفت: فاز نخست پایانه برون‌استانی شهر خرم‌آباد در ابتدای سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد که در حال حاضر ساختمان اداری این پایانه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال ۹۴ تکمیل می‌شود.

مسعود ارمغان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، اظهار داشت: فاز نخست پایانه برون‌استانی شهر خرم‌آباد در ابتدای سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد که در حال حاضر ساختمان اداری این پایانه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال 94 تکمیل می‌شود.

وی افزود: برای عملیات اجرایی پایانه برون‌استانی شهر خرم‌آباد چهار میلیارد تومان برآورد شده است که مقداری از این هزینه توسط شهرداری مرکزی پرداخت می‌شود و با رایزنی سرپرست شهرداری، اعضای شورای شهر، معاونت اداری مالی و سرپرستی بانک شهر توافق شده است که در چند روز آینده دو میلیارد تومان از بانک شهر دریافت شود.

‌مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری خرم‌آباد بیان کرد: پایانه برون‌استانی در مساحتی حدود 25 هزار مترمربع در منطقه کرگانه شهر خرم‌آباد در حال احداث است و برای ساخت ساختمان چهار طبقه این پایانه چهار هزار و 760 متر از مساحت کل مجموعه در نظر گرفته‌شده است.

ارمغان عنوان کرد: طبقه زیرزمین پایانه شهر خرم‌آباد 430 مترمربع، همکف هزار و 200 مترمربع، نیم‌طبقه این ساختمان 850 مترمربع، طبقه اول هزار و 100 مترمربع و طبقه آخر 135 مترمربع مساحت دارد.

وی گفت: طبقه همکف این پایانه مسافربری شامل دفاتر تعاونی فروش بلیت، نیم‌طبقه آن مربوط به فروشگاه و نمازخانه، طبق اول اداری و خدمات رفاهی و در طبقه بعدی آن آشپزخانه و رستوران تعبیه‌شده است و تأسیسات این ساختمان در طبقه آخر واقع می‌شود.

‌مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری خرم‌آباد اظهار داشت: شکل ظاهری این پایانه با پایانه جنوب تهران شباهت زیادی دارد که در آن کارواش اتوبوس و اتومبیل شخصی، فروشگاه‌های متعددی در آن جانمایی شده است.

ارمغان ادامه داد: ورودی و خروجی این پایانه مسافربری از طریق خیابان شصت متری شهر خرم‌آباد انجام می‌گیرد و بناشده است یک طرح جدید هم برای ادامه کار محوطه‌سازی و خروجی پایانه در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: در این پایانه جانمایی برای 10 تعاونی در نظر گرفته‌شده است و تا 20 جانمایی قابل ارتقاء است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری خرم‌آباد افزود: با راه‌اندازی این پایانه برون‌استانی آزادسازی خیابان شریعتی محقق می‌شود چراکه همواره این مسیر به خاطر تردد مسافرین شلوغ و پررفت‌وآمد بوده است.

وی خاطرنشان کرد:‌با بهره‌برداری از این پایانه برون‌استانی زمینه‌ای فراهم می‌شود تا فرهنگ لرستان به استان‌های هم‌جوار منتقل شود و از طرف دیگر ارزان بودن شبکه جاده‌ای و دسترسی مسافرین به تمام نقاط کشور تعداد مسافر را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon