تمایل شرکت های آلمانی برای حضور در پروژه های نیروگاهی ایران

تمایل شرکت های آلمانی برای حضور در پروژه های نیروگاهی ایران

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از احتمال برگزاری مناقصات توانیر برای تبدیل نیروگاههای گازی به سیکل ترکیبی با حضور شرکت های آلمانی خبر داد.

هوشنگ فلاحتیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: یک هیئت 40 نفره از کشور آلمان اخیراً بازدیدی از جمهوری اسلامی ایران داشتند و شرکت های متعددی در غالب این گروه به ایران آمده بودند که جلسه ای را هم بنده با این هیئت داشتم.

وی افزود: این شرکت های آلمانی در این جلسه اعلام آمادگی کردند که در حوزه های مختلف نسبت به مشارکت و یا احداث پروژه های متعدد نیروگاهی چه در زمینه سیکل ترکیبی، چه تجدید پذیر و چه پروژه های بهینه سازی مصرف انرژی در ایران فعالیت کنند.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه "احداث نیروگاه جدید حرارتی به صورت واگذاری صفر تا صد پروژه به شرکت های آلمانی مطرح نشده است"، گفت: در مورد مشارکت در تبدیل واحدهای گازی موجود کشور ما به سیکل ترکیبی، مواردی با آنها مطرح شد که به شدت این مسئله مورد استقبال شرکت های آلمانی قرار گرفت که با توجه به مناقصه ای که توانیر هم اکنون در حال انجام دارد، به آنها پیشنهاد شد که در مناقصه تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی، طبق قوانین برگزاری مناقصات شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قیمت و شرایط شرکت های آلمانی مناسب باشد، طبیعتا مورد استقبال قرار می گیرد و از توان آنها در تبدیل نیروگاههای گازی به سیکل ترکیبی استفاده می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه