۹۷ درصد جمعیت مازندران از نعمت سواد برخوردار است

97 درصد جمعیت مازندران از نعمت سواد برخوردار است

خبرگزاری تسنیم: معاون سوادآموزی مازندران از افزایش شاخص باسوادی در استان خبر داد و گفت: ۹۷ درصد جمعیت مازندران باسواد است.

داود تقی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهارداشت: سازمان نهضت سوادآموزی، استان ها را به سه گروه بالاتر از میانگین، در حد میانگین و پایین‌تر از میانگین کشوری تقسیم کرده که استان مازندران، با 97 درصد جمعیت باسواد، بالاترین نرخ باسوادی را در کشور دارد.

وی افزود: دو میلیون و 74 هزار و 441 نفر جمعیت گروه هدف سواد آموزی (10 تا 49 سال) در مازندران وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و 985 هزار و 767 نفر باسواد هستند.

تقی نیا ادامه داد: یکی از مواردی که می‌تواند علاوه بر ریشه کنی بی‌سوادی در استان به ارتقا سطح تحصیلی دانش اموزان و افزایش انگیزه برای تحصیل موثر باشد، با سوادکردن اولیای دانش آموز بوده از مجموع 4596 اولیای بی‌سواد تعداد 4432 نفر شناسایی شدند که تا پایان سال 1394 با سواد می‌شوند.

وی بیان کرد: برای این منظور و با هدف توانمند سازی افراد بی‌سواد در سنین 10 تا 49 سال 60 نفر از معلمان رسمی و واجد شرایط را آموزش دادیم.

معاون سوادآموزی مازندران گفت: بیش از 3 هزار نفر از آموزش‌دهنده‌ها غیررسمی نحوه تدریس را بیاموزند تا بتوانیم جامعه 17 هزار نفری از بی سوادانمان را باسواد کنیم گرچه به دلیل برون سپاری خدمات سواد آموزی هیچگونه استخدامی صورت نمی‌گیرند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon