مصری الیوم: آمریکا در تحویل بالگردهای آپاچی به قاهره وقت‌کشی می کند

مصری الیوم: آمریکا در تحویل بالگردهای آپاچی به قاهره وقت‌کشی می کند

خبرگزاری تسنیم: یک منبع نظامی مصر فاش کرد که آمریکا تا به امروز ۱۰ بالگرد آپاچی را که وعده آن را به قاهره داده بود، تحویل نداده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه المصری الیوم نوشت که واشنگتن در تحویل بالگردهای آپاچی به مصر وقت کشی می کند و دلیل آن هم وجود منازعه سیاسی بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بر سر پرونده مصر و موضع گیری در خصوص حوادث 30 ژوئن و نیز سازوکارهای مدیریت روابط با قاهره است.

این روزنامه به نقل از یک منبع نظامی مصر افزود که آمریکا دلیل روشنی به مصر درباره علت وقت کشی در تحویل این بالگردها ارائه نکرده است اما این احتمال وجود دارد که واشنگتن در انتظار برگزاری انتخابات آتی مجلس نمایندگان است.

این منبع مصری هرگونه تاثیرپذیری نیروهای هوایی از تاخیر در امر تحویل بالگردها را بعید دانست و تاکید کرد که نیروهای مسلح هرگز از این قضیه متاثر نخواهند شد و جایگزین های زیادی برای این بالگردها دارند و هواپیماهای نظامی که مصر در اختیار دارد پاسخگوی نیاز نیروهای مسلح است و مصر به سیاست تنوع منابع تسلیحاتی پایبند است تا مشکلاتی از این قبیل بوجود نیاید.

این منبع مصری در عین حال تصریح کرد که روابط بین مصر و آمریکا روابط استراتژیکی است که ممکن نیست تحت تاثیر مواضع احزاب سیاسی قرار گیرد همچنانکه آمریکا نیاز به این دارد که مصر یک محور استراتژیک در خاورمیانه و کشور بزرگ و بانفوذ در منطقه باقی بماند.

وزارت دفاع آمریکا در ماه سپتامبر گذشته اعلام کرد که «چاک هیگل» وزیر دفاع سابق این کشور در تماس تلفنی با «صدقی صبحی» همتای مصری خود اعلام کرد که آمریکا در راستای حمایت از هر گونه تلاش برای مبارزه با تروریسم 10 فروند بالگرد آپاچی را به مصر تحویل می دهد.  

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان