۵ درصد از عوارض پروانه ساخت به آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد


5 درصد از عوارض پروانه ساخت به آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز گفت: شهرداری‌ها براساس قانون مکلف شده‌اند که ۵ درصد از عوارض پروانه ساخت را به حساب آموزش و پرورش واریز کنند.

زین‌العابدین عرب در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره مشارکت شهرداری‌ها در بحث آموزش‌وپرورش اظهار داشت: شهرداری‌ها براساس قانون مکلف شده‌اند که 5 درصد از عوارض پروانه ساختمان را به‌حساب آموزش‌وپرورش واریز کنند.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر شیراز با اشاره به پرداخت 5 درصد عوارض پروانه ساختمان به آموزش‌وپرورش شیراز تصریح کرد: در گذشته اختلافاتی مابین شهرداری با آموزش‌وپرورش وجود داشت که از سال گذشته این مشکلات رفع شد و 5 درصد به‌حساب این اداره کل واریز می‌شود.

سخنگوی شورای شهر شیراز درباره کمک‌های صورت گرفته به آموزش‌وپرورش افزود: شهرداری‌ها موظف به ساخت فرهنگ‌سراهایی برای استفاده خانواده‌ها و جوانان شهر هستند که این خود یک کار فرهنگی، علمی و آموزشی است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر شیراز بابیان این‌که 5 درصد عوارض پروانه ساختمان باید در مسیر آموزش خرج شود گفت: باید پول دریافتی از شهرداری شیراز در همین شهر هزینه شود و مختص مردم این شهر است.

وی تصریح کرد: این 5 درصد عوارض که به آموزش‌وپرورش تعلق می‌گیرد مقدار ناچیزی است و دولت باید خود هزینه‌های مدارس را تأمین کند و راه آموزش را هموار سازد.

عرب در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز براساس طرح تفضیلی شهر می‌تواند در بحث مدرسه‌سازی با خیران و اداره کل آموزش‌وپرورش همکاری لازم را انجام دهد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر شیراز افزود: براساس طرح تفضیلی شهر‌ها شهرداران باید زمین‌هایی که کاربرد آموزشی دارند را بدون عوارض در اختیار وزارت آموزش‌وپرورش برای ساخت فضای آموزشی قرار دهند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon