رانندگان ناوگان حمل و نقل گلستان سازماندهی شده‌اند

رانندگان ناوگان حمل و نقل گلستان سازماندهی شده‌اند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۳ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل عمومی استان گلستان گفت: آموزش مستمر رانندگان از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مهدی میقانی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل استان گلستان در هفته حمل و نقل اظهار داشت: رانندگان ناوگان حمل و نقل استان بدون آموزش‌های حین و ابتدای کار نمی‌توانند کار کنند و ما آنها را به عنوان راننده قبول نداریم.

وی افزود: براساس آمار پالایش شده در استان گلستان 10 هزار و 24 نفر راننده باربری و 3 هزار و 305 راننده مسافربری فعالیت می‌کنند و مجموع ناوگان باربری استان گلستان برابر با 8 هزار و 894 دستگاه با عمر متوسط 14.87 سال است اما مینی‌بوس‌ها ما 27 سال سن دارند که سبب نگرانی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گلستان تصریح کرد: در موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل باید طرح‌های تشویق کننده در نظر گرفت تا بتوانیم هر چه سریع‌تر به این موضوع برسیم.

وی اظهار کرد: در استان گلستان 2 هزار و 250 ناوگان مسافربری فعال هستند که در سال گذشته 6.4 میلیون نفر را جابجا کرده‌اند و جابجایی بار نیز در استان گلستان برابر با 5.2 میلیون تن بوده و به صورت میانگین روزانه یک هزار و 375 کامیون از مبداء استان بارگیری می‌شود.

میقانی با اشاره به جابجایی زائرین در اربعین حسینی گفت: پیش بینی‌ها براساس 500 هزار نفر بود اما در عمل این تعداد 3 برابر شد که 70 درصد آنها با اتوبوس به مقاصد خود برگشتند و گلستان نیز برای کمک به جابجایی مسافران 299 اتوبوس و مینی‌بوس را به نقاط مرزی اعزام کرد و هم اکنون نیز در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران از مشهد مقدس پس از شهادت امام رضا(ع) هستیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان با اشاره به تلفات موتورسواران در حوادث جاده‌ای ادامه داد: گلستان در 6 سال گذشته جزء 6 استان پیشرو در کاهش تلفات بوده و در سال 92 تا پایان آبان ماه 156 نفر و در مدت مشابه امسال 119 نفر تلفات موتورسواران داشته‌ایم که 24 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

میقانی تاکید کرد: امسال 21 گردهمایی آموزشی برای موتور سواران در استان گلستان برگزار شده که امیدواریم بتواند تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon