اجاره‌بهای موقوفات سمنان به روزرسانی شود

اجاره‌بهای موقوفات سمنان به روزرسانی شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان سمنان به روز رسانی اجاره‌بهای موقوفات را در این استان خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی عصر امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان اظهار داشت: مستأجران موقوفات باید اجاره بهای آن را به‌روز پرداخت کنند تا مدیون واقف نشوند.

وی با اشاره به اینکه ادارات اوقاف وامور خیریه در شهرستان‌های سراسر استان موظف هستند تا اجاره بهای آن را به‌روز رسانی کنند از اداره کلاوقاف و امور خیریه استان سمنان خواست تا زمینه تحقق این مهم را فراهم کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری موقوفات جزو اموال بیت المال عنوان و تصریح کرد: برای هر قران(ریال) موقوفات که در ردیف اموال بیت‌المال قراردارند باید حساب پس داد.

تریبون‌های نماز جمعه به احیای وقف اختصاص یابد

امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت احیای وقف به عنوان یکی از سنت‌های حسنه الهی، وقف سبب ماندگار شدن نام و مال واقفان خواهد شد.

آیت الله شاهچراغی با تأکید بر اهمیت مشارکت روحانیان در امر ترویج فرهنگ وقف گفت: تریبون‌های نماز جمعه به احیای وقف اختصاص یابد.

وی افزود: روحانیان با کمک اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سمنان باید در منابر و نمازهای جمعه این استان برای ترویج فرهنگ وقف فرهنگ سازی کنند.

اجرای صحیح نیات واقفات و افزایش اعتماد مردم

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم افزایش اعتماد عمومی برای ترویج و احیای این سنت حسنه الهی، نظارت اوقاف بر اجرای صحیح نیات موقوفات را در این راستا بسیار مهم و ضروری عنوان کرد.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به لزوم توجه جدی به اجرای امینانه نیات واقفان تأکیدکرد: درآمدهای باید به درستی هزینه شود.

وی تصریح کرد: در صدرتی که نیات واقفان به درستی اجرایی شود؛ مردم نیز به سمت وقف کردن مال خود تشویق خواهند شد.

امام جمعه سمنان با اشاره به اهمیت توجه بیشتر واقفان به نیازهای روز برای ایجاد وقف‌های جدید بیان کرد: واقفانی که امروز مال خود را وقف می‌کنند؛ باید اولویت‌های جامعه را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon