کره جنوبی با آمریکا در خصوص حمله سایبری به سونی همکاری می‌کند

کره جنوبی با آمریکا در خصوص حمله سایبری به سونی همکاری می‌کند

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه کره جنوبی امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سئول با واشنگتن در خصوص حمله سایبری اخیر به شرکت سونی پیکچرز همکاری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانوستی، در حالی که آمریکا هکرهای کره شمالی را عامل اصلی حمله سایبری به شرکت سونی معرفی کرده است وزارت خارجه کره جنوبی از آمادگی خود برای همکاری با آمریکا برای تحقیق در خصوص این مساله خبر داده است.

بر اساس این گزارش وزارت خارجه کره جنوبی افزود: سئول به دنبال برقراری امنیت در فضای مجازی از طریق همکاری بین المللی است که شامل به اشتراک گذاری اطلاعات با دولت آمریکا در خصوص حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز می شود.

وزارت خارجه کره جنوبی تاکید کرد که سئول اعلام آمریکا مبنی بر مسئول دانستن کره شمالی در حمله سایبری به شرکت سونی را به رسمیت می شناسد. پلیس فدرال آمریکا اف بی آی روز گذشته تایید کرد که کره شمالی مسئول اصلی حمله سایبری به شرکت سونی بوده است.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است تصریح کرد که نتایج تحقیقات انجام شده از سوی آمریکا در خصوص هک شدن شرکت سونی بعدا از سوی مقام های فدرال اعلام خواهد شد ولی نتیجه تحقیق انجام شده از سیستم رایانه ای شرکت سونی نشان می دهد که کره شمالی در پشت در این عملیات بوده و احتمالا ارتباطی نیز با چین وجود داشته است.

مقام آمریکایی افزود: تحقیق انجام شده نشان می دهد که کره شمالی با استفاده از سرورهای چینی برای پوشاندن عملیات خود اقدام کرده است. منابع امنیتی آمریکا مدعی شده‌اند در تحقیقات اخیر خود درباره حمله اینترنتی به شرکت فیلم‌سازی سونی به مدارکی دست یافته‌اند که حاکی از آن است کره شمالی به تنهایی در این حمله اینترنتی نقش نداشته است. طبق این ادعا مدارک حاکی از افزایش احتمال نقش ایران، چین و یا روسیه در این حمله اینترنتی است.

برخی مقامات که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند که این حمله از خارج از کره شمالی برنامه ریزی شده اما به اعتقاد آنها عاملان حمله با دستور دولت کره شمالی اقدام به انجام آن کرده‌اند. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نسبت به حمله به شرکت سونی به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند زیرا این اولین‌بار است که  یک بدافزار مخرب یک شرکت آمریکایی را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان