مصر ۱۰ فروند بالگرد آپاچی از آمریکا دریافت کرد

مصر 10 فروند بالگرد آپاچی از آمریکا دریافت کرد

خبرگزاری تسنیم: منابع امنیتی روز گذشته تاکید کردند که مصر ۱۰ فروند بالگرد آپاچی از ایالات متحده آمریکا طی هفته گذشته دریافت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تحویل 10 فروند بالگرد آپاچی آمریکا به مصر نشانگر کاهش تنش در روابط دو متحد قدیمی برای مقابله با شبه‌نظامیان تندرو در منطقه به‌شمار می رود.

بر اساس این گزارش آمریکا پیش از این در ماه آوریل اعلام کرده بود که قصد دارد توقف تحویل بالگردهای جنگی به مصر را لغو کند. آمریکا سال گذشته پس از برکناری محمد مرسی رئیس جمهور مصر توسط ارتش ارسال کمکهای نظامی به قاهره را متوقف کرده بود.

وزارت دفاع آمریکا نیز در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که واشنگتن بالگردهای آپاچی را در اختیار مصر قرار خواهد داد تا از تلاش‌های قاهره برای مقابله با تروریسم حمایت کند. مهمترین گروهی که در حال مقابله با دولت مصر است انصار بیت المقدس است که ماه گذشته همپیمانی خود با داعش را اعلام کرده است.

مصر یک کیلومتر منطقه حائل در طول مرزهای غزه ایجاد کرده است و در بسیاری از تونل‌های ایجاد شده توسط حماس را تخریب نموده است.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر همچنین نگرانی خود را نسبت به اقدامات شبه‌نظامیان مسلح لیبی که مخالف دولت مصر نیز هستند، اعلام کرده است.

انتهای پیام/پ1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان