بیش از ۳۰۰ هزار بوته گل در گلخانه‌های ایرانشهر تولید شده است

بیش از 300 هزار بوته گل در گلخانه‌های ایرانشهر تولید شده است

خبرگزاری تسنیم: شهردار ایرانشهر گفت: به منظور گسترش فضای سبز و زیباسازی شهر ایرانشهر, بیش از ۳۰۰ هزار بوته انواع گل و درختچه زینتی در گلخانه‌های این شهرستان تولید شده است.

محمد انوش امینی‌فرد در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ایرانشهر، اظهار داشت: تحت پوشش قرار دادن تمامی نقاط و محلات سطح شهر به منظور ایجاد و توسعه فضاهای سبز شهری، بوستان و پارک ها و افزایش سرانه فضای سبز از جمله اولویت های شهرداری ایرانشهر است.

وی افزود: امید است با رسیدگی درست و اصولی، بستری مناسب برای رشد این نهال ها مهیا شود و هرچه زودتر بتوانیم از زیبایی بصری و طبیعی آنها لذت ببریم.

شهردار ایرانشهر با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی این شهرستان, گفت: همچنین در این راستا و در آغاز فصل زمستان و با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، شهرداری ایرانشهر  اقدام به کاشت بیش از 16 گونه گل و گیاه فصلی در سطح شهر کرده است.

امینی فرد با تقدیر از اقدامات پرسنل شهرداری ایرانشهر، تولید بیش از 300 هزار بوته انواع گل و درختچه زینتی و آماده سازی برای کاشت در سطح شهر در گلخانه های بوستان نماز را از دیگر مواردی برشمرد که در راستای زیبا سازی فضای شهر انجام شده است.

وی عنوان کرد: جلب مشارکت شهروندان در عرصه حفظ و گسترش فضای سبز درون محلات و ارتقاء فرهنگ شهروندی از اهداف اجرای این طرح است.

شهردار ایرانشهر تأکید کرد: همواره باید با اخذ تمهیدات و برنامه ریزی مدون، فرهنگ استفاده صحیح و نگهداری از فضاهای سبز شهری را در سطوح مختلف جامعه گسترش داد و به آن اهتمام ویژه ای داشت.

امینی فرد با بیان اینکه این طرح از بلوار سرباز آغاز شده، افزود: در این طرح کارشناسان این سازمان ضمن حضور در محلات و شناسایی افراد علاقمند، اقدام به ارائه آموزش های اولیه و مشخص کردن گونه های گیاهی مورد نیاز برای کاشت در محلات می کنند.

وی گفت: کاشت گل های پریوش، اطلسی ایرانی، اطلسی گل پر، عروس میکزیکی، لادن، جعفری پا کوتاه، جعفری پا بلند، میمون، گل ناز آفتابی، مرجان (خر زهره آفریقایی)، آهار، گازانیا، همیشه بهار، گل حنا، لوبیلیا، رعنا زیبا و گونه های دیگر گل های فصلی در رنگ های متنوع چهره شهر ایرانشهر را شاد و سرزنده نگه داشته است.

شهردار ایرانشهر تصریح کرد: گل های زینتی که در نقاط مختلف شهر کاشته می شود از تولیدات گلخانه کارخانه آسفالت و بوستان نماز شهرداری ایرانشهر است.

امینی فرد خاطرنشان کرد: شهرداری ایرانشهر تخفیفاتی را برای شهروندان در نظر گرفته است که روبه اتمام است لذا از شهروندان درخواست می شود که با مراجعه به دفتر فنی شهرداری از تخفیفات درنظر گرفته شده بهره مند شوند زیرا دیگر قابل تمدید نیست.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon