حوزه‌های علمیه لرستان به ۱۵ مدرسه افزایش می‌یابد

حوزه‌های علمیه لرستان به 15 مدرسه افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: مدیر حوزه‌های علمیه لرستان گفت: امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اعم از استاد، تجهیزات آموزشی و فضای آموزشی در مدرسه‌های علمیه استان تأمین‌شده و تا سال آینده تعداد مدارس علمیه لرستان به ۱۵ مدرسه می‌رسد

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، در رابطه با فضای آموزشی مدارس حوزه علمیه استان اظهار داشت: فضای آموزشی مدارس علمیه استان درگذشته 14 هزار مترمربع بوده که امروز این فضا به 20 هزار مترمربع افزایش‌یافته و با تلاشی که انجام‌شده و مقدمات آن فراهم‌شده تا چند سال آینده این میزان فضا به 40 هزار مترمربع افزایش پیدا می‌کند.

وی بابیان این‌که تا سال آینده تعداد مدارس علمیه لرستان به 15 مدرسه می‌رسد افزود: امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اعم از استاد، تجهیزات آموزشی و فضای آموزشی در مدرسه‌های علمیه استان تأمین‌شده است و در طول این چند سال که مدیریت استانی حوزه‌های علمیه لرستان شکل‌گرفته به لحاظ گسترش فضای آموزشی مدارس علمیه لرستان از رشد خوبی برخوردار بوده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه لرستان بابیان این‌که چهار مدرسه علمیه استان به سطح دو ارتقا پیدا کردند بیان کرد: این ارتقا رهاورد فعالیت‌های انجام‌شده درزمینهٔ کیفیت‌بخشی بوده است.

‌مبلغی عنوان کرد: امکانات تحصیل طلاب تا پایه دهم در لرستان برای طلبه‌ها وجود دارد که آن‌ها می‌توانند در استان خود به تحصیل اشتغال داشته باشند.

‌وی تصریح کرد: در حال حاضر 1400 طلبه مرد در مدارس استان در سطح یک و دو مشغول تحصیل هستند که سطح یک یعنی پایه‌یک تا پایه ششم و سطح دو، پایه هفتم، هشتم و نهم را شامل می‌شود.

‌حجت‌الاسلام مبلغی به فعالیت 50 استاد در مدارس علمیه استان لرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده به دنبال این برنامه هستیم که برخی از مدارس را که امکان ارتقا دارند به سطح سه ارتقا دهیم.

‌مدیر حوزه‌های علمیه لرستان راه‌اندازی رشته‌های تخصصی را یکی دیگر از برنامه‌های حوزه علمیه استان بیان کرد و گفت: با راه‌اندازی رشته‌های تخصصی در استان علاقه‌مندان به این رشته‌ها می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon