تشییع ۴ شهید گمنام، ۲۸ صفر لرستان را کربلایی کرد

تشییع 4 شهید گمنام، 28 صفر لرستان را کربلایی کرد

خبرگزاری تسنیم: مراسمات عزاداری ۲۸ صفر لرستان تحت تاثیر تشییع و به خاک سپاری ۴ شهید گمنام در شهرستان های بروجرد و زاغه رنگ و بوی کربلا به خود گرفته بود و نسیم معطری لرستان را در بر گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، همزمان با 28 صفر، سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت جانسوزانه امام حسن مجتبی(ع) مراسم عزاداری مردم لرستان در گوشه و نقاط استان برگزار شد و دوست دارن اهل بیت(ع) به عزا نشستند.

مراسمات عزاداری 28 صفر لرستان تحت تاثیر تشییع و به خاک سپاری 4 شهید گمنام در شهرستان های بروجرد و زاغه رنگ و بوی کربلا به خود گرفته بود و نسیم معطری لرستان را در بر گرفت.

تجمع بزرگ عزاداران اهل‌بیت (ع) در خرم آباد، ظهر امروز در حسینیه عاشقان ثارالله خرم‌آباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام شریفانی از اساتید حوزه علمیه قم در این اجتماع اظهار داشت: یکی از نعمت‌های ارزشمند و ناشناخته خوش‌نامی و محبوبیت است که خداوند این درخشنده‌ترین نعمت را پیامبر اکرم (ص) داده است.

وی افزود: خداوند نعمت رأفت و مهربانی را به پیغمبر(ص) داده است و تا قیامت وجود دارد چراکه پیامبر(ص) یک یتیم بی‌نام‌ونشان بود و به خواست خداوند رأفت نام یافت و روزی پنج مرتبه نام او در مناره‌ها شنیده می‌شود.

شریفانی بیان کرد: علمی که به دست پیغمبر(ص) افتاده است هنوز روی زمین نیفتاده و این سرمایه خوش‌نامی تا امروز ماندگار بوده است.

وی عنوان کرد: امروز داعش، وهابیت، و تکفیری با هزار جنایت ، بدرفتاری و تفسیر غلط تلاش می‌کنند که ساحت مقدس پیغمبر را خدشه‌دار کنند اما هرگز نمی‌توانند چون آن نور بر قدرت خود همچنان برقرار است.

شریفانی  بیان کرد: باید به دنبال نعمت ماندگار باشیم و از پیغمبر درس محبوبیت را بیاموزیم و حداقل سه ویژگی تواضع، خوش‌اخلاقی و محبت را از پیامبر اکرم (ص) بیاموزیم و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

شریفانی  در رابطه بامحبت گفت: محبت تنها چیزی است که ساختگی نیست و نمونه آن امام حسین (ع) است که دل خود را به خداداد و خدا هم دل همه عالمیان را به سمت واو معطوف کرد چراکه جسم امام حسین(ع) در بهترین سرزمین دفن شد و روحش در تمام دل‌های عالم قرار گرفت.

در شهرستان بروجرد مراسم عزاداری مصادف شد با تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در این شهرستان و مردم با حضور در مراسم تشییع و خاک سپاری شهدا به اقامه عزا نیز پرداختند.

شهرستان دورود پلدختر نیز مردم با حضور در حسینیه ها و مساجد به ذکر مصیبت پرداختند و در  سوگ رحلت رسول اکرم(ص) به سوگ نشستند.

در بقاع متبرکه استان لرستان نیز امروز با برپایی مراسماتی به عزاداری پرداخته شد و و عاظ و مبلغان دینی به سخنرانیو پرداختن به فضایل حضرت محمد(ص) و امام حسن(ع) پرداختند.

در شهرستان ازنا هیئت عاشقان ثارالله سپاه ناحیه ازنا باحضور امام جمعه شهرستان ،پرسنل نیروی انتظامی،جمعی از پیشکسوتان و بسیجیان به سمت مصلی نماز جمعه بانوحه خوانی وسینه زنی حرکت کردند.

در این مراسم زیارت پرفیض پیامبر اعظم(ص) خوانده شد و با سخنرانی و سپس اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت امام جمعه شهرستان ازنا حجت الاسلام والمسلمین هراتی مطلق به پایان رسید

انتهای پیام/ ب

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon