اقدام اروپا در به رسمیت شناختن فلسطین دلیلی بر شکست سیاسی اسرائیل است

اقدام اروپا در به رسمیت شناختن فلسطین دلیلی بر شکست سیاسی اسرائیل است

خبرگزاری تسنیم: رئیس حزب میرتز تاکید کرد که اقدام اتحادیه اروپا در به رسمیت شناختن دولت فلسطین دلیل روشنی بر ضعف سیاستمداران اسرائیلی در جهان است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، «زهافا گلئون» به اقدام «زیپی لیونی» وزیر دادگستری اسرائیل مبنی بر درخواست از «جان کری» وزیر خارجه آمریکا برای به تعویق انداختن رأی گیری در شورای امنیت درباره طرح فلسطین واکنش نشان داد.

وی گفت که به رسمیت شناختن دولت فلسطین از سوی اتحادیه اروپا دلیل روشنی بر ضعف سیاستمداران اسرائیلی در جهان است و همین اقدام در کنار دیگر اقدامات باعث شده است که اسرائیل در عرصه بین المللی به حساب نیاید و اکنون زمان آن فرا رسیده که دست به اقدام حقیقی برای خروج از این بحران بزنیم.

لیونی از کری درخواست کرده است که برای به تعویق انداختن رأی گیری درباره طرح فلسطین در شورای امنیت تلاش کرده و آن را به پس از انتخابات اسرائیل در ماه مارس آینده موکول نماید.

از سوی دیگر «یوال اشتاینز» وزیر امور راهبردی با انتقاد از این اقدام لیونی تاکید کرد که لیونی و «یتسحاک هرتزوگ» رئیس حزب کار درک نمی کنند که وجود دولت فلسطین در خاورمیانه یعنی فاجعه برای اسرائیل و از این نظر درخواست لیونی از مسئولان بیگانه به منزله دخالت در انتخابات اسرائیل است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان