فرهنگ ایثار و شهادت در محافل دانشگاهی تقویت شود

فرهنگ ایثار و شهادت در محافل دانشگاهی تقویت شود

خبرگزاری تسنیم: امام‌جمعه بروجرد گفت: تشییع و به خاک‌سپاری شهدای گمنام در دانشگاه سبب آشنایی بیشتر قشر جوان و دانشجو بافرهنگ ایثار و شهادت می‌شود و فضای دانشگاه را معنوی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی امروز در تشییع دو شهید گمنام که با حضور پرشکوه مسئولانی استانی، شهرستانی و مردم ولایت مدار بروجرد برگزار شد با تسلیت سالروز رحلت پیامبر (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار داشت: امروز بروجرد افتخار میزبانی دو شهید عزیز دفاع مقدس را دارد شهدایی که گمنام، اما نام‌آور هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای شهر بروجرد، به عطر شهدا معطر شده است افزود: امروز روز عزای امت اسلامی است و در این روز بروجرد، میزبان شهدایی است که برای دفاع از این کشور جانانه با دشمن جنگیدند تا امروز ملت ایران باعزت و اقتدار زندگی کنند.

امام‌جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) به مدت 23 سال با مجاهدت و تحمل مصائب و مشکلات و همراهی مؤمنان مجاهد اسلام عزیز را در نقاط جهان در آن زمان گسترش داد و از آن زمان تا امروز که 1400 سال می‌گذرد اسلام ناب به دست ما رسیده است و این نعمت به برکت مجاهدت‌های، مجاهدان در طول تاریخ اسلام بوده است.

ترابی بیان کرد: حضور دلاور مردان و شیر زنان ایثارگر و فداکار در عرصه دفاع از دین خدا و در مقابل مستکبرین عالم ستودنی است آن‌ها با تمام قدرت از دین خدا و قرآن دفاع جانانه کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز ما در کمال آسایش زندگی می‌کنیم به سبب رهبری پیامبرگونه معمار کبیر انقلاب که ملحم علوی است عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران استقراریافته کسانی است که ادامه‌دهنده راه اسلام ناب محمدی است.

امام‌جمعه افزود: در زمان پیامبر (ص) کسانی بودند که می‌خواستند اجازه ندهند پیام اسلام به گوش جهانیان برسد و امروز ارباب آن‌ها تلاش دارد که با استکبارستیزی در مقابل ملت ایران بایستد که مردم ایران با ایثارگری در مقابل آن‌ها جانانه ایستاده است.

ترابی عنوان کرد: امروز ایران اسلامی از اقتدار همه‌جانبه برخوردار است و ملت ایران عزیز، سربلند و سرفراز زندگی می‌کنند که برکت خون پاک شهدا است.

امام‌جمعه بروجرد گفت: امروز رأی استکبار جهانی آمریکا در برابر ایران به استیضاح رسیده است که این مهم به سبب برکت خون شهدا و رزمندگان انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: اگر شهدای نام‌آور نبودند امروز وضعیت ایران همانند کشورهای همسایه ازجمله عراق، افغانستان و لبنان بود و تا روز قیامت این ملت و مسئولان نظام مدیون ایثار و فداکاری شهدا و خانواده سربلند آن‌ها هستند.

امام‌جمعه با اشاره به حضور باشکوه مردم در تشیع پیکر شهدای گمنام بیان کرد: حضور باشکوه مردم در مراسم تشیع و خاک‌سپاری قابل‌تقدیر و تحسین است شما مردم ولایتمدار بروجرد اعلام کردید که تجلیل از مقام شامخ شهدا یعنی تداوم راه آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تشییع و به خاک‌سپاری شهدای گمنام در دانشگاه سبب آشنایی بیشتر قشر جوان و دانشجو با فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود و فضای دانشگاه را معنوی می‌کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon