۲۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات راهداری اختصاص یافت

2500 میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات راهداری اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش اعتبارات حوزه راهداری، گفت: در هشت ماهه نخست امسال، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات راهداری در کشور اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، داود کشاورزیان شامگاه یکشنبه در مراسم روز راهدار در راهدارخانه امامزاده هاشم (ع) آمل، اظهارداشت: حضور وزیر راه و شهرسازی در آستانه روز راهدار به این مفهوم است که عالی ترین مقام وزارت راه و شهرسازی، اهتمام جدی به مقوله راهداری دارد.

وی افزود: راهها سرمایه ملی بوده و نقش اثرگذاری در توسعه مناطق دارند و هر نوع توسعه متوازن در کشور بر اساس توسعه راهها میسر خواهد بود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به اینکه طرح راهداری زمستانه امسال در 980 راهدارخانه ثابت و سیار کشور اجرایی می شود، تصریح کرد: 15 هزار نفر راهدار مسئولیت تامین ایمنی در جاده های کشور را عهده دار می شوند.

کشاورزیان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و 500 میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات راهداری هزینه شده است، افزود: اعتبارات امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به سال گذشته دو برابر رشد یافته است.

وی با اعلام اینکه موضوع ایمنی و تردد شامل دو مقوله متفاوت است که باید توامان بدان توجه کرد، گفت: ارتقا ایمنی، اصلاح شانه راه، احیا خط کشی، دوربرگردان ها، تابلوها باید در جاده های کشور تقویت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نگاه مسئولان راه و شهرسازی استان ها باید ارتقا ایمنی راهها باشد، افزود: ارتقا ایمنی جاده ها نیز به اعتبارات زیادی ندارد، بنابراین راهداران باید زبان جاده ها را مطلع شوند.

کشاورزیان با اشاره به اینکه تلاش داریم سال آینده اعتبارات بیشتری به مقوله ایمنی راهها اختصاص دهیم، گفت: با این اقدام باید کاری کنیم که سهم راه در بروز حوادث جاده ای کاهش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به بالا بودن عمرناوگان حمل و نقل جاده ای کشور، افزود: هم اکنون عمر ناوگان باری بالای 17 سال ئ اتوبوس بیت هفت تا یازده سال است.

وی با بیان اینکه در کشورهای مختلف جریان نوسازی ناوگان حمل و نقلی توسط سازمان های مردم نهاد صورت می گیرد، گفت: تلاش می شود این مهم در کشور با مشارکت مردمی محقق شود.

کشاورزیان با اشاره به اینکه جریان منظم و دقیقی برای نوسازی ناوگان حمل و نقلی در کشور وجود ندارد، افزود: در قانون بودجه سال 94 آمده است که در صورت تصویب نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور از محل اعتبارات بهینه سازی مصرف سوخت صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون هزار میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار برای نوسازی ناوگان حمل و نقلی به رانندگان تخصیص می یابد، گفت: باید عمر ناوگان حمل و نقل جاده ای را در پروسه کوتاه مدت، کاهش دهیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon