کنتورهای هوشمند در چاه‌های کشاورزی قرچک نصب شود

کنتورهای هوشمند در چاه‌های کشاورزی قرچک نصب شود

خبرگزاری تسنیم: معاون فرماندار شهرستان قرچک گفت: استفاده از کنتورهای هوشمند در چاه‌های آب این شهرستان الزامی است.

سید جواد رضوی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم دراستان تهران درباره وضعیت کشاورزی شهرستان قرچک اظهار داشت: شهرستان قرچک دارای 7 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که به دلیل کمبود منابع آبی از این میزان 4 هزار و 300 هکتار قابل کشت محصولات کشاورزی است.

وی افزود: به دلیل کمبود منابع آبی و استفاده بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، دولت در راستای تشویق بهره‌برداران عرصه کشاورزی برای استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری، اقدام به ارائه تسهیلات تا 85 درصد به صورت بلاعوض به کشاورزان کرده است.

معاون فرمانداری شهرستان قرچک با اشاره به اینکه تاکنون 60 هکتار از اراضی شهرستان مورد مطالعه برای اجرای شیوه های آبیاری نوین قرار گرفته است تاکید کرد: با هماهنگی دهیاران و ادارات مربوطه جلسلاتی برای شناسایی کشاورزان متقاضی و بررسی شرایط آن ها برای استفاده از تسهیلات، انجام شده و در حال حاضر مراحل قانونی و اجرایی آن توسط جهاد کشاورزی در حال اجرا است.

وی با اشاره به عدم استفاده چاه‌های آب شهرستان قرچک از کنتورهای هوشمند گفت: استفاده از کنتورهای هوشمند در چاه‌های آب شهرستان الزامی است و جلسات متعددی در رابطه با هزینه و  تعداد چاه‌های آب شهرستان در فرمانداری قرچک برگزار شده و در این باره با هماهنگی دهیاران  فرصتی برای نصب این کنتورها به کشاورزان داده شده است.

رضوی به موضوع کیفیت مناسب آب مورد استفاده در کشاورزی  تاکید کرد و افزود:  باید از ورود آب‌های آلوده و غیرمتعارف در بخش کشاورزی جلوگیری شود و همه دهیاران و جهاد کشاورزی برای عدم استفاده کشاورزان از آب‌های آلوده و غیر بهداشتی برای آبیاری مزارع نظارت کافی داشته باشند.

وی ضمن هشدار به دهیاران درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها، افزود: همه ساخت و سازهای عمرانی باید با نظارت کامل دهیاری‌ها انجام شود و با ساخت و ساز غیرمجاز به شدت مقابله می‌شود.

معاون فرماندار قرچک گفت: با همه ادارات و نهادهای خدمت‌رسان مانند آب، برق، گاز و مخابرات هماهنگی لازم صورت گرفته تا مجوز انشعاب به این ساختمان‌ها صادر نشود و حتی در صورت مشاهده با این ادارات به شدت برخورد می‌شود.

وی با بیان معضلات ساخت غیرمجاز و خارج از قانون ساختمان در روستاها خاطرنشان کرد: ساخت غیرمجاز و خارج از طرح‌های روستایی، معضلات مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی  را در روستاها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon